پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

با حضور معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی و دکتر خسروی پروژه آسفالت راه روستایی کاهیجه در شهرستان زاوه افتتاح شد.

 در روز میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)  جاده آسفالته روستای کاهیجه بخش سلیمانیه زاوه به بهره برداری رسید.

سیدحسین میرشفیع  معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در مراسمی  با حضور مهندس پارسا مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، فرماندار زاوه و دکتر خسروی نماینده پرتلاش مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، گفت: پروژه راه روستایی کاهیجه به طول ۱۲ کیلومتر بدلیل جمعیت حدود هزار خانواری این روستا، از پروژه های مهم روستایی در منطقه بود که با الطاف خاص امام رضا(ع) با وجود مشکل در تأمین اعتبار به موقع به پایان رسید تا ساکنان این روستا از نعمت راه روستایی مناسب برخوردار شوند.

 

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی که با وجود کمبود اعتبار و مشکلات عدیده، با جدیت پیگیر اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی این اداره کل هستند، تأکید کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی از حیث پیشرفت در اجرای پروژه های آسفالت روستایی با درصد برخورداری بالای ۹۰ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار مواجه است و در حال حاضر در این زمینه وضعیت مطلوبی در مقایسه با دیگر مناطق کشور دارد.

 

وی ضمن اشاره به صرف هزینه ۱۸ میلیارد ریالی جهت اجرای این پروژه خاطر نشان کرد: تکمیل آسفالت راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار مهم ترین دغدغه و اولویت وزارت راه و شهرسازی در بخش روستایی است و به امید خدا تلاش می کنیم با بهره گیری از توان بخش خصوصی با وجود مشکلات بودجه ای، این مهم را هر چه سریعتر به انجام رسانیم.

دکتر خسروی نیز در پایان ضمن تبریک هفته وحدت از مردم روستای کاهیجه  به خاطر استقبال بی نظیرشان  و تلاشهای مسئولین شهرستان زاوه تشکر کرد.




تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی : وحدت جهان اسلام درشرایط امروزیک ضرورت است

دکتر خسروی دراجرای طرح دهگردشی با حضور مسئولین شهرستان زاوه درجمع پرشور مردم انقلابی روستای نصرآباد با اشاره به اینکه وحدت جهان اسلام در شرایط امروز یک ضرورت است گفت : امروزپنجاه وچهار کشور مسلمان دنیا با جمعیتی یک ونیم ملیاردی نبمی از منابع اقتصادی ومعدنی دنیارا در اختیار دارند و ما باید در دنیا یک اتحادجهانی راشاهد باشیم واز تف  رقه افکنی های جلوگیری کنیم .

وی در ادامه افزود. اسلام دین وحدت مابین برادر اهل سنت وسایر مذاههب اسلامی را در توحیددر معاددرنبوت درکعبه ودر همه مسائل مان اشتراکاتی رادریم وممکن است در بعضی از مسائل اختلاف نظرجزئی و نه اختلاف اساسی را داشته باشیم ودر اصل مسائل باهم مشترک هستیم وتلاش می کنیم که جهان اسلام به وحدت اصلی خود برسد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس : ما در مقابل دشمنانی که نمی خواهند که اصل اسلام نه شیعه وسنی نمود وظهور در جهان داشته باشند باید این آرزوی تفرقه افکنی مابین مسلمانها را ازبین ببریم ونهال ناامیدی را در دل دشمنان اسلام بکاریم واین تدبیری که  حضرت امام خمینی (ره) برای وحدت جهان اسلام طراحی وپیش بینی کردن انشالله در جهان گسترش پیداخواهد کرد ومسلمانها به وحدت واحدی که به دنبال آن هستیم خواهندرسید.واینها  همه بابصیرت اتحاد و ولایت مداری مسلمانان امکان پذیر است .




تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

آغاز فرآیند سرمایه گذاری بخش خصوصی در فولاد رخ با واریز اولیه 60 میلیارد تومان

دکتر ابوالقاسم خسروی درجلسه مجمع رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تربت حیدریه  که ساعت 10 صبح روز سه شنبه 24 دی ماه 1392  در دانشگاه تربت حیدریه  برگزار گردید ضمن تبریک هفته وحدت از آغاز فرآیند سرمایه گذاری بخش خصوصی با واریز اولیه 60 میلیارد تومان و فعالیت کنسرسیوم 5 بانک و دستور وزیر اقتصاد برای گشایش lc در چین جهت راه اندازی پروژه فولاد رخ ، اخذ بودجه 10 میلیارد تومان برای پروژه ساختمان شرکت منطقه ای نفت و  پخش 13 ساعت برنامه در خصوص شهرستان از صدا و سیما خبر داد




تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

همایش فصلی روابط عمومی های ادارات در دانشگاه تربت حیدریه برگزار گردید

 

همایش فصلی روابط عمومی های ادارات و نهادهای تربت حیدریه روز سه شنبه 25 دی ماه 1392 به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار گردید.

در این همایش یک روزه که با هدف همفکری و تبادل نظر پیرامون مسایل جاری در روابط عمومی ها برگزار گردید دکتر خسروی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،دکتر فتحی نیا معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه و مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادهای شهرستان حضور داشتند.

دکتر علیرضا کرباسی رییس دانشگاه تربت حیدریه ضمن خیرمقدم به میهمانان سخنانی در مورد نقش و جایگاه روابط عمومی ها و بویژه نقش روابط عمومی ها در  شناساندن ومعرفی تربت حیدریه در سطح کشور و جهان بیان داشتند.

در ادامه دکترخسروی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت از فعالیت های صورت گرفته در حوزه انتخابیه و اشاره به  پخش 13 ساعت برنامه در خصوص شهرستان از صدا و سیما صحبت کردند.

در این همایش یک روزه کارگاهی با عنوان اصول خبرنویسی و گزارش نویسی توسط آقای راشکی مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.




تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

بهره برداری از بیمارستان امام حسین (ع) جزء پروژه های اولویت دار شهرستان است

 

نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود : سعی ما برآن است تا این بیمارستان مهم و استراتژیک در دولت کنونی به بهره برداری برسد.

به گزارش تابان تربت ،ابوالقاسم خسروی اظهار داشت : شهرستان تربت حیدریه در یک شاه راه مهم و اساسی  استان قرار دارد و بطوری است که جنوب و شمال کشور را به هم متصل می کند و در این شاه راه اصلی بالغ بر یک میلیون نفر در 10 شهرستان زندگی می کنند.
وی گفت : بیمارستان درمانی و آموزشی امام حسین علیه السلام با پیشرفت فیزیکی 43 درصدی راکد مانده که بدلیل نبود اعتبارات متاسفانه این بیمارستان مهم منطقه هنوز به بهره برداری نرسیده است.
خسروی که در حضور وزیر بهداشت و شورای اداری شهرستان سخن می گفت عنوان داشت : امید می رود تا این بیمارستان با عنایت دولت و بخش خصوصی و خیرین منطقه هر چه زودتر به بهره برداری رسیده و جمعیت یک میلیون نفری این منطقه بتوانند از آن استفاده لازم و بهنیه را ببرند.
خسروی خاطرنشان کرد : اگر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تجهیزات و متخصصین پزشکی مجهز شود دیگر نیازی به مراجعه شهروندان سایر شهرستان ها به مشهد نبوده و می توانند در این منطقه به مشکلات خود رسیدگی کنند.
وی در پایان از وزیر بهاشت تقاضا کرد تا بودجه و اعتبار یک دستگاه ام آر ای را جهت دانشگاه علوم پزشکی در نظر بگیرد.




تاریخ: یک شنبه 29 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح مرکز آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این مطلب افزود : سبک مدیریت و کمبود اعتبارات را دو مشکل اصلی وزارت بهداشت عنوان کرد.

به گزارش تابان تربت ، دکترسید حسن قاضی زاده هاشمی گفت : در مجموعه وزارت بهداشت 230 هزار نفر نیرو در 8 سال گذشته به 420 هزار نفر ارتقا یافته که 50 درصد آنان را افراد دیپلم و زیر دیپلم تشکیل می دهند.
وی عنوان داشت : اگر بخواهیم هزینه ها را منطقی کنیم و خدمات را ارائه نمائیم باید بیمه ها تقویت و یکپارچه شوند.تمام واحدهای اقتصادی کوچک که توسط مردم و دولت اداره می شوند می توانند سود آور بوده و در حوزه سلامت تاثیر گذاری خود را بر جامعه داشته باشند.
وزیر بهداشت اظهار داشت : برای اتمام پروژهای بهداشتی و درمانی چشم همه مردم و مسئولین به دولت است که این یک تفکر اشتباه است ، مردم، مسئولین ،خیرین و بخش خصوصی در سایه اتحاد و همدلی و مدیریت صحیح می توانند علاوه بر اتمام پروژه های نیمه تمام شهر خود در راه اندازی مراکز درمانی جدید نقش داشته باشند.
دکتر هاشمی گفت : همه مدیران کشور مشغول برنامه ریزی هستند و هدف اصلی آنان هم آرامش در کشور است ، در حوزه بهداشت و سلامت برنامه مفصلی با عنوان طرح تحول سلامت در جامعه تهیه شده که در چندین جلسه با رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که امید می رود با اختصاص بودجه و تغییر ساختار در وزارت بهداشت این برنامه در جامعه اجرا گردد .
وی در پایان خاطر نشان کرد : ما هم دانشگاه داریم و هم سلامت جان مردم در دست ماست که بخش دوم از بخش اول بسیار مهم تر و اساسی تراست چرا که به بسیاری از مردم بخاطر بی تدبیری در این حوزه آسیب فراوانی رسیده است.
انتهای پیام/




تاریخ: یک شنبه 29 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

مه ولات، تربت حیدریه - ایرنا - نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی و همسویی پیرامون ارزشهای اسلام و وحدت مسلمین باعث خنثی سازی توطئه دشمنان می شود.

 ˈابوالقاسم خسرویˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با تبریک هفته وحدت افزود: آنچه باعث شده که مسلمانان جهان با وجود در اختیار داشتن نیمی از منابع معدنی، ثروت و بازار دنیا در سازمان ملل متحد جایگاهی نداشته باشند، تفرقه است.

وی گفت: مسلمانانی که به تعبیر دانشمندان اروپایی 600 سال معلم اروپاییان بودند، اکنون در کشورهای خودشان گرفتار مشکل تفرقه هستند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در بین مسلمانان جهان گروه های تندرو به نام وهابیت ظهور کردند که اسلام را خشن جلوه دادند.

خسروی اظهارداشت: استکبار برای تفرقه بین مسلمانان گروه های تکفیری را تشکیل و با حمایت های مالی، آنان را بر علیه اسلام تجهیز کرده است.

وی با اشاره به همدلی بین مسوولان و مردم، اظهارداشت: مسوولان کشور در هر عرصه ای که خدمت می کنند، باید با تدبیر، فهم و هوشمندی به گونه ای عمل کنند که اعتماد عامه مردم به ارزشهای انقلاب اسلامی سست نشود.




تاریخ: پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

با تخصیص بودجه لازم طی سه سال آینده بخاری های نفتی از مدارس کشور جمع می شود

مشهد - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با تخصیص بودجه لازم طی دو تا سه سال آینده همه بخاری های نفتی خطرساز از مدارس سطح کشور جمع آوری می شود.

 ابوالقاسم خسروی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: اختصاص اعتباری ویژه به وزارت آموزش و پرورش به منظور نوسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی در مدارس از جمله اولویت هایی است که مورد تاکید نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون قرار دارد. 

وی بیان کرد: در حال حاضر 150 هزار کلاس در سراسر کشور فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد و مناسب است که همین امر وقوع حوادث نلخ را موجب شده است.

نماینده تربت حیدریه اظهارداشت:برای نوسازی سیستم های این تعداد کلاس و نیز حذف کلیه بخاری های نفتی چکه ای و کاربراتوری از مدارس کشور نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: با بررسی های انجام شده تلاش می شود تا امسال برای نخستین بار حداقل نیمی از این میزان اعتبار در قالب بودجه سال آینده کل کشور به آموزش و پرورش اختصاص یابد تا شاهد حذف این بخاری های خطر ساز باشیم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: طبق پیش بینی انجام شده با تخصیص این اعتبار طی دو تا سه سال آینده کلیه بخاری های نفتی خطرساز و غیر استاندارد از مدارس کشور جمع آوری می شود.

خسروی گفت: تخصیص این اعتبار در کمیسیون آموزش و پرورش و تحقیقات و کمیسیون تلفیق بودجه مورد تصویب قرار گرفته است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی دولت حدود 20 هزار میلیارد تومان است که به نسبت سایر وزارتخانه ها، بودجه خوبی برای مدیریت این وزارتخانه و مرتفع کردن بسیاری از مشکلات موجود آن است.ک/3




تاریخ: پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن دو پروژه بزرگ فولاد در این شهرستان ۲۰ هزار ظرفیت شغلی ایجاد می‌کند.
 

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تربت حیدریه اظهار کرد: احداث کارخانه فولاد در تربت حیدریه از مصوبات سفر اول استانی و هیئت دولت است که موانع احداث آن رفع شده است.

وی گفت: احداث یک واحد فولاد 750 هزار تنی در تربت حیدریه با توجه به استعدادها و معادن غنی سنگ آهن و فولاد درخراسان رضوی به ویژه کارخانه تولید کنسانتره آهن در سنگان خواف و وجود راه آهن می‌توانست کار را سریع‌تر از آنچه هست پیش ببرد و البته رئیس جمهور سابق در جمع مردم تربت حیدریه قول داده بود تا پایان دولت دهم ستون‌های این پروژه بالا برود.خسروی

خسروی بیان کرد: این پروژه جزء چهار طرحی است که وزیر اقتصاد آن را در اولویت‌های اول و دوم خود قرار داده است.

نماینده مردم تربت حیدریه تصریح کرد: هر دو پروژه بزرگ فولاد به فضل پروردگار اجرایی می‌شود و اگر این مسئله بسیار مهم که قدم‌های موثری در اجرایی شدن آن برداشته شده عملیاتی شود بخش اعظمی از بیکاری شهرستان برطرف می‌شود.

خسروی گفت: همه صاحب نظران اقتصادی شهرستان معتقد هستند که این پروژه‌ها 20 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در فاز یک با ظرفیت 1.4 میلیون تن و اشتغالزایی 2800 نفر با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد یورو بزرگ‌ترین پروژه صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود.




تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار در دانشگاه با تفکرات تند سیاسی، درگیری‌ها، شعارهای آنچنانی و در فضای افراط و تفریط و تشنج به‌دست نمی‌آید.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در مورد هیأت سه نفره وزارت علوم گفت: دولت یازدهم حتما با رویکرد دراز‌مدت و کوتاه‌مدت خود و اهدافی که دارد تغییر و تحولاتی را انجام می‌دهد ولی درخواست من از رئیس جمهور این است که چون این دولت با شعار اعتدال توانسته از مردم رای بگیرد اعتدال را مورد توجه قرار دهد.

خبرگزاری فارس: اقتدار دانشگاه‌ها با تفکرات تند سیاسی و درگیری به‌دست نمی‌آید

خسروی سهل آبادی تصریح کرد: مردم می‌خواهند دانشگاه، محیط تعلیم و تربیت باشد و در آنجا بحث اعتدال رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: از روحانی خواسته‌ام به  اعتدال عمل کند و اعتدال فقط پوششی نباشد برای تفکرات افراطی و تند که اگر اینگونه شود مردم دیگر به دولت اعتماد نمی‌کنند، زیرا احساس می‌کنند که اعتدال معنی دیگری دارد.

خسروی سهل آبادی اضافه کرد: نگرانی من و دیگر نمایندگان به خاطر تحقق اعتدال در وزارت علوم و دیگر وزارتخانه‌هاست و این موضوع یک ضرورت است.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه علم باعث اقتدار و قدرت می‌شود، تصریح کرد: اقتدار با تفکرات تند سیاسی، درگیری‌ها و شعارهای آنچنانی بدست نمی‌آید و ضمن اینکه دانشگاه باید فعالیت سیاسی را داشته باشد ولی این موضوع در فضای درگیری، افراط و تفریط و تشنج به‌دست نمی‌آید.




تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

تربت حیدریه - ایرنا - نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فولاد جلگه رخ 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدوارم با حمایت دولت در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

 

 به گزارش ایرنا، ˈابوالقاسم خسرویˈ روز سه شنبه در همایش فصلی روابط عمومی ادارات شهرستان تربت حیدریه افزود: این پروژه از جمله چهار پروژه ای است که وزیر اقتصاد آن را در اولویت های اول و دوم خود قرار داده است.

وی ادامه داد: برای پروژه فولاد جلگه رخ حدود 60 میلیارد ریال قسط اول توسط سرمایه گذار به بانک مرکزی واریز شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی فولاد جلگه رخ با همکاری بخش خصوصی در حال ساخت می باشد.

خسروی با اشاره به احداث فرودگاه در تربت حیدریه اظهار داشت: احداث فرودگاه شهید مدرس در این منطقه در دولت قبل آغاز شد که تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: احداث فرودگاه در تربت حیدریه خواست چهار نماینده شهرستانهای مجاور با جمعیت حدود یک میلیون نفر می باشد که به دلیل نداشتن پیشرفت مطلوب از فهرست طرح های زودبازده دولت کنار گذشته شده است.

2



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
تکرار حوادثی مانند کوی دانشگاه علت نگرانی مجلس‌ و اخطار به فرجی داناست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عمده‌ترین دلیل اخطار نمایندگان مجلس به فرجی‌دانا نگرانی از سیاست‌زدگی دانشگاه و رخ دادن اتفاقاتی همچون کوی‌دانشگاه است.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس افزود: بعد از کارت زرد مجلس به فرجی‌دانا، مجموع 25 نفر از مجمع نمایندگان خراسان بزرگ به همت وزارت علوم برگزار شد که ظاهرا قرار است این نشست با همه نمایندگان استان‌ها انجام شود.http://khosravisahlabadi.ir/upload/deteail_921.jpg

خسروی سهل آبادی ادامه داد: در این نشست مشخص شد فرصت‌های دانشگاهی استان در مقایسه با وضعیت کشور وضعیتی مطلوب و مناسب است. البته به نظر نمی‌رسد که این نشست به خاطر تاثیر سوالی باشد که از فرجی‌دانا شد.

خسروی خاطرنشان کرد: به نظر من به نوعی فرجی‌دانا و تیم وی شاید می‌خواهند تعامل بیشتری با مجلس داشته باشند.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس اضافه کرد: مجلس تا به حال همکاری خوبی با دولت داشته است و انتظار می‌رود دولت هم با مجلس تعامل بیشتری داشته‌باشد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

مشهد - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت، ساماندهی و توزیع مناسب نیروی انسانی در استانهای کشور باید از اولویت های مهم وزیر آموزش و پرورش باشد.

 

 ابوالقاسم خسروی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت دانش آموزی کشور حدود 13 میلیون نفر است که طی سالهای اخیر سه، چهار میلیون نفر از جمعیت دانش آموزی کاسته شده است.

وی افزود: این در حالی است که نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در گذشته حدود یک میلیون نفر بوده و اینک نیز یک میلیون نفر است اما شاهد دو وضعیت متضاد مازاد نیرو و نیاز شدید به نیروی انسانی در نقاط مختلف کشور هستیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی استانها مانند تهران مازاد نیرو داریم، اظهار داشت: هم اکنون در کل کشور وزارت آموزش و پرورش 50 هزار نفر نیروی مازاد دارد در حالی که 50 هزار نفر به صورت حق التدریس یا اضافه کار حقوق دریافت می کنند که این امر ناشی از عدم توزیع و ساماندهی مناسب نیروی انسانی است.

وی گفت: ساماندهی و توزیع عادلانه نیروی انسانی بزرگترین کاری است که وزیر آموزش و پرورش باید در دستور کار خود قرار دهد.

او افزود: مدیریت نقل و انتقالات و کاربرد سیاست های تشویقی از جمله راههایی است که وزیر آموزش و پرورش می تواند در جهت مدیریت صحیح نیروی انسانی بکار گیرد.

خسروی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی بودجه کل کشور برای سال آینده حدود 200 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم با افزایش میزان بودجه آموزش و پرورش شاهد حل و رفع مشکلات این وزارتخانه در کشور باشیم./3




تاریخ: دو شنبه 23 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: لازم است کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نسبت به اختصاص اعتبار به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه ای داشته باشد.

 ابوالقاسم خسروی سهل آبادی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: به دلیل نبود تخصیص اعتبارات، پذیرش دانشجو برای سال آینده در این دانشگاه با حرف و حدیث هایی مواجه است که می طلبد تا وزیر آموزش و پرورش، رییس دانشگاه فرهنگیان، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این موضوع حساس بوده و با جدیت پی گیر باشند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که اخیرا صورت گرفت به جایگاه دانشگاه فرهنگیان لطمه وارد کرد، ادامه داد: در دفترچه کنکور سراسری کوتاهی هایی صورت گرفت و ظرفیت پذیرش رشته های مختلف دراین دانشگاه از سوی آموزش و پرورش به موقع به سازمان سنجش اعلام نشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه و لات و زاوه درمجلس بیان داشت: انتظار ما این بود که رییس دانشگاه فرهنگیان و وزیر آموزش و پرورش حساسیت ویژه ای نسبت به این مساله داشته باشند.

خسروی سهل آبادی افزود: دانشگاه فرهنگیان یکی از محورهای اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و از آنجا که رهبر معظم انقلاب نیز نگاه ویژه به این دانشگاه دارد فعالیت های آن باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: حرکاتی مشاهده می شود که به نوعی به جایگاه دانشگاه فرهنگیان صدمه می زند و این به مصلحت نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نیست.





ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بی تدبیری برخی مسئولان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و نبود نظارت دولتی موجب کاهش قیمت حدود 2 میلیون تومانی محصول زعفران شد که ضرر تولید کنندگان را در پی داشت.

 ابوالقاسم خسروی سهل آبادی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت تولید زعفران و دلایل کاهش نرخ این محصول افزود: متاسفانه هر ساله در فصل برداشت زعفران بین مهر تا آبان ماه نرخ هر کیلوگرم زعفران کاهش می یابد که امسال با کاهش حدود 2 میلیون تومانی در هر کیلوگرم زعفران مواجه بوده ایم که این ضرر متوجه زعفران کاران و تولید کنندگان است.

وی با بیان این که، محصول زعفران ایران با عنوان طلای سرخ 90 درصد زعفران مورد نیاز دنیا را تامین می کند گفت: در حال حاضر مجموع زعفران تولیدی ایران بین 250 تا 270 تن است که بخش عمده آن به بازارهای جهانی صادر می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از این میزان تولید کشور، 70 تن زعفران در شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه تولید می شود.

وی افزود: تولید این محصول در استان خراسان رضوی برای حدود 50 هزار نفر و در شهرستان ها حدود 20 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است که معتقدم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید این تولید بیش از گذشته به شکل عملی مورد حمایت های دولت قرار گیرد و نباید تنها شعار داد و در عمل اقدام و تدبیر مناسبی نداشته باشیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

آقای نماینده» روزی معلم مدرسه بود/ از اولین روز مدرسه تا ماجرای «گمشده»‌

گفت‌وگوی تفصیلی فارس باابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی عضو کمیسیون آموزش مجلس که پیش از نمایندگی مجلس، سالیان متمادی معلم بوده و در منطقه محرومی از شهرستان زاوه به کار تدریس مشغول بوده است، معتقد است حقوق معلمی برکت زیادی دارد.به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، با آغاز سال تحصیلی در اول مهر، همه ساله میلیون‏ها دانش‏ آموز، به شوق آموختن دانش، روانه مدارس می‏شوند و اولین روز ورود به مدرسه یکی از خاطره‌ انگیزترین روزهای زندگی هر فردی است که هیچوقت از ذهن‌‌ها پاک نمی‌شود.

در آستانه بازگشایی مدارس با ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی نماینده مردم تربت حیدریه، مه و لات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشتیم؛ چرا که وی در کارنامه فعالیت خود، پیش از نمایندگی مجلس علاوه بر سمت‌‌های مدیریتی و استاد دانشگاه به حرفه معلمی نیز مشغول بوده است و هم اکنون عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.

...............

*حرفه معلمی با اهداف صادقانه تربیتی و آموزشی، زمینه‌ساز کسب موفقیت‌های دیگر می‌شود

فارس: آقای خسروی خاطره‌ خود را از اولین روزی که به مدرسه رفتید بیان کنید؟

خسروی: یکی از به یاد ماندنی‌ترین خاطره هر فرد در دوران زندگی خود، روز اول سال تحصیلی است، که توفیق پیدا می‌کند قدم در خانه دوم خود بگذارد و زمزمه محبت معلم باعث می‌شود که انسان علاوه بر قدم گذاشتن در دنیای دیگر با علم و دانش و اندیشه آشنا شود.

بنده آن زمان در روستای سهل آباد واقع در شهرستان زاوه از توابع استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل شدم و اولین روزی که به همراه والدین خود قدم به مدرسه گذاشتم با استقبال خوب مسئولان مدرسه و معلمان روبرو شدم و مراسمی نیز همراه با پذیرایی و دادن تغذیه به دانش‌آموزان در مدرسه برگزار شد که یک روز بسیار شیرین و با اهمیتی برای همیشه در ذهن من نقش بست.

فارس: آیا از همان زمان تحصیل در مدرسه علاقه به حرفه معلمی داشتید؟

خسروی: به امور تربیتی بیشتر علاقه داشتم و از همان ابتدا با اعتقاد به اینکه کسی که با عنوان معلم با اهداف صادقانه تربیتی و آموزشی نه به عنوان دید شغلی و حرفه کاری در کلاس‌های درس حضور پیدا کند، این حرکت زمینه ساز کسب موفقیت‌های دیگر در زندگی می‌شود؛ پیامبر(ص) زمانی که امیرالمؤمنین(ع) قصد داشت در فتح خیبر شرکت کند به ایشان فرمودند «یا علی(ع) اگر یک نفر به دست تو هدایت شود از آن خورشیدی که بر آن می‌تابد بهتر است»، بنابراین یقین می‌دانم که مدرسه، کلاس درس و نگاه و سخن معلم باعث می‌‌شود که بسیاری از انسان‌ها در این کلاس‌ها تربیت شوند و استعدادهایشان شکوفا شود.

*3 نفر از 6 نفر همکلاسی و هم اتاقی‌ام در خوابگاه دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد در جبهه شهید شدند

فارس: چگونه به حرفه معلمی روی آوردید؟

خسروی: بنده از همان ابتدا بر اساس میل و علاقه‌ای که در تصورم به حرفه معلمی داشتم و این حرفه را  یک شغل شریف و ارزشمندی می‌‌دانستم، پس از اتمام دوره متوسطه و شرکت در کنکور سراسری و تعیین رشته، سال 1363 در رشته تربیت معلم دانشگاه شهید بهشتی مشهد قبول شدم.

این سال‌ها نیز مصادف با دوران جنگ و دفاع مقدس بود و با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه جوانانی بسیار اهل عرفان و با ایمانی بودند، به یاد دارم این دو سالی که در خوابگاه مرکز تربیت معلم این دانشگاه بودم در اتاق ما 6 نفر همکلاس بودیم که 3 نفر از این همکلاسی و هم اتاقی‌های بنده در دوران دفاع مقدس به افتخار شهادت نایل شدند و یاد و خاطره شهید پایرنج از شهرستان تربت حیدریه، شهید اسعدی از شهرستان نیشابور و شهید برزوئی از شهرستان سبزوار که افتخار همکلاسی و هم خوابگاهی با این دوستان را داشتم، هیچ زمان از یاد نمی‌برم.

زمانی که یک هفته یا دو هفته مانده به عملیات سرنوشت‌ساز جنگ اعلام فراخوان می‌دادند، دانشجویان این دانشگاه در قسمت‌های حساس تیپ 21 امام رضا(ع) و لشگر 25 نصر خراسان انجام وظیفه می‌کردند، بنده نیز در دو سال تحصیل در دانشگاه تربیت معلم، افتخار سه مرتبه حضور در جبهه‌های جنگ را داشتم و به مدت 24 ماه در جبهه به صورت داوطلبانه با لباس مقدس بسیج و سربازی امام(ره) حضور پیدا کردم؛ به هر حال پس از اتمام دوره تحصیل در دانشگاه، حرفه معلمی را با میل و رغبت و آرزوی داشتن این شغل، در شهرستان زاوه بخش سلیمانیه در روستای محروم تخمار آغاز کردم.

ابوالقاسم خسروی همراه با دانشجویان دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد قبل از عملیات

فارس: چه پایه‌های تحصیلی را در مدارس تدریس می ‌کردید؟

خسروی: تمام مقاطع ابتدایی، همه دروس مقاطع راهنمایی و در مقطع متوسطه و مدارس شبانه روزی و دانشگاه تربیت معلم بیشتر دروس معارف اسلامی و عربی را تدریس می کردم.

*شاگردم می‌گفت من این صبر و استقامت را از همان دوران تحصیل در مدرسه یاد گرفتم

فارس: خاطره اولین روزی که به عنوان معلم در مدرسه حضور پیدا کردید را بیان کنید؟

خسروی: بنده بر اساس علاقه‌ای که به دانش‌آموزان داشته و ارتباط صمیمانه‌ای که با آنها داشتم، هنگام ظهر و پس از اتمام کلاس درس، با دانش‌آموزان روستا به مسجد رفته و نماز جماعت برگزار می‌کردیم و این مسئله برای خادم مسجد دور از انتظار بود و تا آن زمان وی چنین صحنه‌ای را ندیده بود، از طرف دیگر به دلیل حرکاتی که این دانش‌آموزان با توجه به دوران نوجوانی از خود نشان می‌دادند این مسئله برای خادم مسجد قابل تحمل نبود اما بعد از گذشت چند روز، ایشان که در ابتدا ما را به مسجد راه نمی‌داد، به مروز زمان با مشاهده عملکردهای خوب و مناسب از دانش‌آموزان، کلید مسجد را به بنده داد و البته با مزاح می‌گویم شغل دومی نیز برای بنده پیدا شد.

فارس: اکنون شاگردان قدیمی خود را می‌بینید؟

خسروی: ملاقات با دانش‌آموزی که در منطقه محروم معلم وی بودم یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات برای بنده بوده است، یک روزی در همین تهران پس از گذراندن ایام نمایندگی در دوره‌ قبل از دوره نهم مجلس، یکی از این دانش‌آموزانی که در مدرسه شبانه‌روزی شهید رجایی معلم وی بودم، طی چند بار تماس، درخواست ملاقات و دیدار با بنده را داشت و می‌گفت من در تهران هستم و دوست دارم شما را از نزدیک ببینم، اتفاقاً این دانش‌آموز نسبت به دیگر شاگردانم دارای شرایط ویژه‌ای بود به طوری که وی علاوه بر اینکه از یک خانواده محروم و مستضعف بود به دلیل مشکلات اقتصادی و دوری روستای محل سکونت خود به مدرسه، پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها نیز در مدرسه می‌ماند و نمی‌توانست به روستای خود برود بر همین اساس مسئولان مدرسه اجازه دادند که وی علاوه بر کمک در کارهای مدرسه به درس خود ادامه دهد.

با توجه به شرایط خاصی که این دانش‌آموز در آن زمان داشت، بنده حساس شدم و به آدرسی که محل کار وی بود، رفتم؛ زمانی که وی را از نزدیک ملاقات کردم متوجه شدم که وی همراه با همسر خود هر دو مهندس بوده و براساس یک کار محوری مهندسی بزرگ، فعالیت خود را از دانشگاه تهران آغاز کرده است و اکنون در بخش‌ الکترونیک و کامپیوتر در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حدود 70 تا 80 مهندس را مشغول به کار کرده است که این مسئله برای بنده خیلی شیرین بود و این دانش‌آموز که اکنون مهندس شده است علاوه بر بیان خاطرات آن زمان، می‌گفت من این صبر و استقامت را از همان دوران تحصیل در مدرسه یاد گرفتم.

*برگزاری کلاس در روزهای جمعه برای شرکت در کنکور/30 نفر از دانش‌آموزانم معلم و 4 نفر دیگر قاضی شده‌اند

فارس: اسامی مدارسی که در آنها به کار تدریس مشغول بودید را به یاد دارید؟

خسروی: مدرسه روستای محروم تخمار اولین مدرسه‌ای بود که بنده تدریس مقاطع دوره ابتدایی و راهنمایی را بر عهده داشتم، بعد از آن مدرسه شبانه روزی شهید رجایی که در شهرستان زاوه که در آن زمان به نام شهر دولت‌آباد بود کار تدریس را با دانش‌آموزان محروم و مستضعفی که تمایل به ادامه تحصیل داشته اما امکانات نداشتند ادامه دادم و تدریس دروس مقطع متوسطه را نیز در دبیرستان شهید آیت‌الله غفاری گذراندم که در این مدرسه نیز خاطرات به یاد ماندنی بسیاری دارم.

یکی از خاطرات دوران تدریس در مدرسه شهید آیت‌الله غفاری این بود که برخی از دانش‌آموزانی که بعد از فارغ‌التحصیلی قصد شرکت در کنکور سراسری را داشتند روزهای جمعه نیز سر کلاس درس حاضر می‌شدند و به دلیل روابط صمیمانه و برادرانه‌ای که بنده با این دانش‌آموزان داشتم و با تلاش و پشتکار خود، اکنون 30 نفر از دانش‌آموزان این 4 کلاس درس در شهرستان‌های زاوه، تربت حیدریه و مشهد در رشته تربیت معلم قبول شده و معلم شده‌اند و همان سال نیز 4 نفر دیگر از این دانش‌آموزان در رشته وکالت قبول شده و اکنون قاضی هستند و همین دانش‌آموزی که در تهران به همراه همسرش مهندس بوده و باعث ایجاد اشتغال برای 70 تا 80 نفر شده‌ است از دانش‌آموزان دبیرستان شهید آیت‌الله غفاری بود.

ابوالقاسم خسروی و جوانان

 

*موفقیت‌ دانش‌آموز محرومم که امروز وی معلم من شده است بهترین هدیه‌ای بود که تاکنون دریافت کرده‌ام

فارس: بهترین هدیه‌ای که از دانش‌آموزان خود دریافت کردید، چه بوده است؟

خسروی: همین موفقیت و برخورد دانش‌آموز محرومی که اکنون با تلاش و پشتکار خود مهندس شده و باعث ایجاد اشتغال برای مردم شده است و با آن صبر و استقامت و روحیه بسیار زیبا یک مهندس موفقی که بنده افتخار معلمی ایشان را داشتم و امروز می بینم که وی معلم من شده است این بهترین هدیه‌ای بود که تاکنون دریافت کرده‌ام.

فارس: آیا دوستان فرهنگی خود را می‌بینید و با آنها ارتباط دارید؟

خسروی: حرفه معلمی، روابط انسانی و دوستانه‌ای است که در واقع در این حرفه ماندگار و صمیمانه است، بنده با بسیاری از دوستانی که در دوران تحصیل در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی همکلاس و همرزم دوران دفاع مقدس بودیم و هیچ زمان خاطرات آن دوران را فراموش نمی کنم، ارتباط صمیمانه‌ای دارم.

فارس: پس از گذشت آن سال‌ها اکنون دوستان فرهنگی شما مشغول چه کاری هستند؟

خسروی: با توجه به اینکه سال 1363 وارد حرفه معلمی شدم، اکنون دوستان و همکاران فرهنگی بنده روزهای آخر بازنشستگی خود را سپری می کنند و بسیاری از آنها همین حرفه را ادامه دادند و برخی از آنها نیز با ادامه تحصیل و دست یافتن به درجات بالای علمی جزو اساتید دانشگاه هستند و کار تدریس را ادامه می‌دهند.

*با مشورت‌ و اصرار دوستان، به نمایندگی از مردم برای حضور در مجلس کاندید شدم

فارس: با توجه به اینکه حرفه معلمی شغل انبیا است چرا نماینده مجلس شدید؟

خسروی: بنده مدیر آموزش و پرورش شهرستان زاوه که یک منطقه محرومی است، بودم و آن زمان مصادف با شروع کار دولت نهم بود که آموزش و پرورش این شهرستان با کمک دولت و خیرین توانست از اولین روستا به نام حاجی آباد تا آخرین روستای این شهرستان به نام جعفرآباد که در مرز تایباد و مناطق مرزی افغانستان است چند مدرسه بسازد و کارهای خوب و ماندگار دیگری نیز انجام شد.

با اصرار دوستان و مشورت‌هایی که در این خصوص صورت گرفت، تشخیص بر این شد که بنده به نمایندگی از مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی کاندید شوم و توانستم با کسب بالاترین رأی در این شهرستان، افتخار خدمت به مردم را پیدا کنم و وارد این امتحان بزرگ الهی شوم.

فارس: فکر می‌کردید که روزی نماینده مجلس شوید؟

خسروی: من یک جمله‌ای را از همکلاسان و همرزمان شهیدم به یاد دارم که به من آموختند که صبر و استقامت و کار و تلاش اگر برای رضای خدا باشد سرانجام آن پیروزی و موفقیت است، بر این اساس با وجود رقابت بسیار سنگین در این عرصه، امید داشتم که در این راه موفق می‌شوم.

ابوالقاسم خسروی نماینده مجلس

 

*تأسیس دانشگاه فرهنگیان و ارتقای دانشکده پرستاری به علوم پزشکی از اقدامات انجام شده در این شهرستان است

فارس: تاکنون برای مردم شهرستان خود چه کارهایی را انجام داده‌اید؟

خسروی: متأسفانه در این مقطع از مجلس نهم یکسری مسائل اقتصادی و تحریم‌ها و مشکلاتی که به وجود آمد به لحاظ برخی اعتبارات شرمنده مردم هستم ولی با توجه به اینکه می‌دانم وحدت، همدلی و کار و تلاش برای رضای خدا نتیجه می‌دهد و اینکه کار برای مردم باید عاری از حبّ و بغض‌های سیاسی باشد، بر این اساس با وجود مشکلات دولت و کمبود اعتبارات در مدت باقیمانده دولت دهم کارهای بسیار خوبی در بحث دانشگاهی در شهرستان تربت حیدریه و زاوه صورت گرفت و سال گذشته نیز با تأسیس دانشگاه فرهنگیان، حدود 200 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند و امسال نیز حدود 250 نفر جذب این دانشگاه می‌شوند و به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

مجتمع دانشگاهی موجود در این شهرستان نیز به دانشگاه ارتقا پیدا کرد و تعداد اعضای هیئت علمی و تجهیزات و اعتبارات آن بیش از دو برابر شد، دانشکده پرستاری واقع در تربت حیدریه به لطف پروردگار به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا پیدا کرد، ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای 2.5 برابر شد و اکنون نیز به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد دانشگاه آزاد هستیم که مراحل اقدامات آن در حال انجام است که خوشبختانه در این چند سال نسبت به اوایل سال‌های بعد از انقلاب قدم‌های مؤثری در بخش آموزشی و تحولات علمی و دانشگاهی صورت گرفته است.

*با موافقت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی، پارک جنگلی شهید حجتی به اردوگاه دانش‌آموزی تبدیل شد

فارس: برای رفع مشکلات مدارس حوزه انتخابیه خود چه کردید؟

خسروی: امسال به لطف خدا در شهرستان زاوه یک اتفاق بسیار مهمی روی داد و آن اینکه در این شهرستان یک کارخانه سیمان وجود دارد که یک فرد خوش فکر و با نگرش آموزشی و فرهنگی مدیریت آن را به عهده دارد با صحبت‌هایی که با ایشان انجام شد وی موافقت کرد که در جوار این کارخانه بزرگترین هنرستان این شهرستان تأسیس شود تا دانش‌آموزان علاوه بر تحصیل بتوانند در این کارخانه مشغول به کار شوند که این عمل قدم مؤثری در بهبود وضعیت آموزشی شهرستان بود.

از طرف دیگر دانش‌آموزان 10 شهرستان این منطقه از یک اردوگاه تفریحی محروم بودند که وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی‌ با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، پارک جنگلی این منطقه که به نام شهید حجتی ایجاد شده بود را تبدیل به اردوگاه دانش‌آموزی کردند که در این خصوص آقای حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم  با حضور در 3 شهرستان این منطقه علاوه بر افتتاح این اردوگاه مورد استقبال 4 هزار معلم و دانش‌آموز قرار گرفتند و کارهای بسیار دیگری نیز برای مدارس این شهرستان‌ها صورت گرفته است.

 

ابوالقاسم خسروی و حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش

 

 

فارس: آیا اکنون نیز تدریس می‌کنید؟

خسروی: معتقدم هر کسی که هر مسئولیتی را به عهده می‌گیرد باید همان یک مسئولیت را به صورت تمام و کمال به سرانجام برساند و در حقیقت این زمان‌ها حق مردم است، بر این اساس در دوران معلمی و مدیریتی و اکنون نمایندگی مجلس هیچ حرفه دیگری غیر از یک کار را نپذیرفتم.

فارس: اگر به سال‌های گذشته که معلم بودید برگردید آیا دوباره این حرفه را انتخاب و دنبال می‌کنید؟

خسروی: بله، بنده اکنون که نماینده مجلس هستم اگر به 20 سال گذشته برگردم همان حرفه معلمی را انتخاب می‌کنم.

*در دولت دهم متوسط حقوق فرهنگیان دو برابر شد

فارس: حقوق شما زمانی که معلم بودید و به کار تدریس می‌پرداختید، چقدر بوده است و اکنون که نماینده مجلس هستید، چقدر حقوق دریافت می‌کنید؟

خسروی: حقوق معلمی بسیار برکت دارد به خصوص اینکه در دولت دهم متوسط حقوق فرهنگیان دو برابر شد و مزایای نسبتاً خوبی نیز به فرهنگیان تعلق گرفت، سقف حقوق بنده در آموزش و پرورش در دو سال گذشته به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید و در نمایندگی مجلس نیز همین مبلغ به اضافه یک میلیون تومان بیشتر، حقوق دریافت می‌کنم.

* نگاه به معلم باید تعریفی در حد هیئت علمی دانشگاه باشد/ در شهر تهران 73 درصد معلمان خانم هستند

فارس: مشکلات کنونی آموزش و پرورش چیست و چه راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟

خسروی: امام راحل (ره) فرمودند «کلید سعادت جامعه به دست معلمان و در مدرسه است» و یا مقام معظم رهبری فرمودند «سنگ بنای رشد و توسعه علم، آموزش و پروش است»؛ این سخنان نشان از اهمیت بالای این وزارتخانه دارد، بنابراین آموزش و پرورش باید از یک جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

در کشورهای توسعه یافته دنیا هم بهترین و توانمندترین افراد از نظر علمی، معلم می‌شوند و معلم در برترین جایگاه‌های جامعه قرار دارد، اکنون نیز اگر بخواهیم با یک قضاوت عقلی و منطقی بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که فرزندان ما 12 سال از سال‌های زندگی خود را از دوره پیش دبستانی تا دوره فارغ‌التحصیلی در اختیار معلمان هستند تا علاوه بر آموزش، تربیت نیز شوند.

معتقدم نگاه به آموزش و پرورش باید بالاتر از نگاهی باشد که به دانشگاه می‌شود به طوری که امام راحل (ره) فرمودند: آموزش ابتدایی را دریابید دانشگاه دیر است، بنابراین این نگاه را باید طوری طراحی کرد تا به اهداف مورد نظر رسید.

اخیراً برای ارتقای کیفیت سطح آموزش، کارهای مهمی در مجلس و آموزش و پرورش صورت گرفته است که از جمله آنها سند تحول بنیادین و نظام رتبه‌بندی معلمان است، متأسفانه یکی از نقص‌های قانون در این حوزه، تعریف یک معلم به عنوان یک کارمند است در صورتی که ما از معلم تربیت، پژوهش، تحقیق و آموزش می‌خواهیم در حالی که کارمند یک کار را به عهده دارد و این نگاه به معلم باید تعریفی در حد هیئت علمی دانشگاه باشد.

از طرف دیگر نظام جذب معلم باید یک نظام بسیار مترقی و مستحکم و قوی باشد تا هر کسی که می‌خواهد به این جایگاه برسد دارای تمام شاخص‌های علمی، تربیتی، استعداد و مسائل دیگری از این موارد باشد، اکنون در شهر تهران 73 درصد معلمان خانم هستند به دلیل اینکه وزارت آموزش و پرورش در استخدام معلم نقشی نداشته و مجلس همیشه تصمیم گرفته است که به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش، موظف است حدود 50 یا 60 هزار نفر را استخدام کند در صورتی که به جنسیت و رشته تحصیلی و انتخاب افراد نخبه توجه نکرده است به طوری که یک معلمی که دارای تحصیلات رشته شیلات است مقطع ابتدایی را تدریس می‌کند که این عمل در هیچ جای دنیا معمول نیست.

اخیراً با تلاش دولت در راستای سند تحول بنیادین و برطرف شدن چنین مشکلی، دانشگاه فرهنگیان تأسیس شد که این حرکت بسیار بزرگ و تحقق خواسته مقام معظم رهبری است که فرموده بودند که مسیر جذب معلم باید از طریق خاص باشد که اکنون آموزش و پرورش نیروهای مورد نیاز خود را از این طریق جذب و استخدام می‌کند. 

*تربیت و آموزش خواسته مردم از آموزش و پرورش/از نظر دستیابی به اکتشافات علمی جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم

فارس: مردم چه خواسته‌هایی از آموزش و پرورش دارند؟

خسروی: مردم عزیزترین سرمایه عمرشان که فرزندانشان هستند را به عنوان امانت در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهند آنها از این وزارتخانه آموزش و تربیت می‌خواهند، در بسیاری از کشورهای دنیا مدارس آنها در یک پارک و فضای سبزی واقع شده است بنابراین مدارس ما نیز باید به سمتی حرکت کند که آن شور و نشاط آموزش را در دانش‌‌آموزان تقویت کند، البته تاکنون قدم‌های بسیار مثبتی در این زمینه برداشته شده است، در سال‌های گذشته هیچ کشوری از نظر علمی حسابی روی کشور ما باز نمی‌کرد و تمام قدرت‌های مادی دنیا اعلام می‌کردند که هیچ زمینه رشد علمی در ایران وجود ندارد در صورتی که اکنون از نظر علمی رتبه اول خاورمیانه و رتبه شانزدهم دنیا را کسب کرده‌ایم.

اکنون در زمینه دستیابی به رشته‌های مهم و محور علمی از جمله بحث ماهواره، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و اکتشافات بزرگ پزشکی جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم که این نشان‌دهنده ارتقای سطح علمی و وجود جوانان برومندی است که در همین مدارس و دانشگاه‌های داخل کشور تربیت شدند، بنابراین تاکنون قدم‌های بسیار بزرگی در زمینه پیشرفت علمی و آموزشی برداشته شده است اما باید نگاه درستی به آموزش و پرورش به عنوان اساس رشد و توسعه آموزش کشور داشت تا تمام مشکلات جامعه برطرف شود.

*رسیدن به اهداف والای آموزشی و تربیتی با پیاده کردن رهنمودهای رهبری به صورت علمی و عملی

فارس: آموزش و پرورش تا رسیدن به آن اهداف نهایی و والای آموزشی و تربیتی، چقدر فاصله دارد؟

خسروی: فاصله بسیار طولانی است به هر حال با توجه به سند تحول که هدف نهایی آن رسیدن به حیات طیبه قرآنی که تربیت فرزندانی با اخلاص، فداکار و پیشتاز در علم و اندیشه در دنیا است و رسیدن به تمام این آرمان‌ها فاصله زیادی وجود دارد، اما معتقدم با تغییر نگاه نسبت به معلم و آموزش و پرورش می‌توان به آن اهداف دست پیدا کرد؛ در این 34 سال انقلاب که 8 سال آن جنگ با تمام قدرت‌های مادی دنیا بوده است 36 هزار دانش‌آموز و 4 هزار معلم شهید شدند تا یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتد، بنابراین در عرصه فرهنگ و جهاد در این زمینه نیز اگر به رهنمودهای حکیمانه رهبری با عمق جان توجه شود و منویات ایشان به صورت علمی و عملی پیاده شود،  قطعاً می‌توان به اهداف مورد نظر رسید.

*شهید پایرنج، همرزم و همکلاسی‌ام در وصیت‌نامه‌اش می‌گوید:«به دنبال گمشده‌ای می‌گردم که آن عشق به شهادت است.»

فارس: اگر مطلب دیگری به عنوان حرف آخر دارید، بفرمائید؟

خسروی: می‌خواهم حرف آخرم را با یاد همرزم شهیدم به نام شهید پایرنج به پایان برسانم که بنده دوران تحصیلی مقاطع راهنمایی، متوسطه و تربیت معلم و همچنین دوران جبهه و جنگ تحمیلی را با وی گذراندم.

شهید پایرنج زمان خداحافظی برای رفتن به جبهه‌های نبرد با دشمن، وصیت نامه‌ای را نوشته بود که آن را برای ما و دوستان همرزمش خواند و ما صدای ایشان را ضبط کردیم و اکنون موجود است، وی در این وصیت‌نامه می‌گوید: «خدایا در این دنیا به دنبال گمشده‌ای می‌گردم که اکنون احساس می‌کنم آن را پیدا کردم، گمشده من عشق به شهادت است» که این جمله‌ خاطره دیگری بود که از دوران تحصیلی و جنگ و جبهه به یاد دارم و در آخر نیز وی در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

ابوالقاسم خسروی و معلم شهید غلام محمد پایرنج قبل از عملیات

فارس: با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادید تا این مصاحبه صورت گیرد.

خسروی: بنده نیز به دلیل اینکه با این مصاحبه ما را به یاد خاطرات دوران مدرسه، تحصیل و حتی دوران دفاع مقدس و یاد همرزمان شهیدم انداختید سپاسگزارم، موفق باشید.




تاریخ: یک شنبه 22 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

افسران خط مقدم دفاع از ارزشهای نظام در جشنواره عمار دیده می شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت مجلس از جشنواره عمار، گفت: افسران خط مقدم دفاع از ارزشهای نظام در جشنواره عمار دیده می شوند و باید با تولید آثار فاخر ارزشی، از فرصت جشنواره ملی عمار استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از صبح توس ، ابوالقاسم خسروی، نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس در خصوص برگزاری جشنواره عمار در استان خراسان رضوی با بیان اینکه توطئه هایhttp://ammarfilm.ir/Media/Slider/3184IMAGE634925171721419447.jpg استکبار از اوایل انقلاب شروع شده است گفت: ملت ایران با اتکا با رهنمود های امام خمینی در هشت سال جنگ سخت پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن بعد از هشت سال دفاع مقدس به دنبال جنگ نرم در بین مردم ایران بود و رهبری اولویت برنامه ها را مبارزه با جنگ نرم دشمن دانستند، خاطر نشان کرد: ارزشها و اعتقادات دینی و ملی مورد تهدید جنگ رسانه ای و نرم دشمن قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جشنواره عمار متشکل از جوانان اهل ایمان، شور وعشق در عرصه هنر است وتوانسته فرصتی را برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن بوجود بیاورد.

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: افسران خط مقدم دفاع از ارزشهای نظام در جشنواره عمار دیده می شوند و باید با تولید آثار فاخر ارزشی، از فرصت جشنواره ملی عمار استفاده کرد.

وی در خصوص اکران فیلم های جشنواره عمار در روستاهای استان خراسان رضوی گفت: شهرستان های استان استعداد های فرهنگی بسیاری را دارا هستند و باید مسئولان با برنامه ریزی مدون و هماهنگ، از جوانان شهرستانی در تولید آثار فرهنگی استفاده کنند.




تاریخ: پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

ارایه آمار دقیق از وضعیت سرانه دانشجویی در مقاطع مختلف به نمایندگان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با یادآوری جلسه مجامع نمایندگان استان‌های خراسان رضوی٬ جنوبی و شمالی با وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری٬ گفت: در این جلسه آماری دقیق از وضعیت سرانه دانشجویان نسبت به کل جمعیت در مقاطع مختلف کاردانی٬ کارشناسی٬ دکتری به تفکیک استان‌ها در اختیار نمایندگان قرار گرفت که به رفع بسیاری از ابهامات خواهد انجامید.

ابولقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در تشریح جزییات جلسه شب گذشته ( سه شنبه 17 دی‌ماه) نمایندگان استان‌های خراسان‌رضوی٬ خراسان شمالی و خراسان جنوبی با وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری٬ گفت: در این جلسه فرجی‌دانا و معاونان وی آمایش طرح دانشگاه‌های کشور را در هر استانی به صورت کاملا آماری و دقیق مطرح کردند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه و لات و زاوه در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه محور جلسات نمایندگان استان‌های خراسان‌رضوی٬ خراسان شمالی و خراسان جنوبی با وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری توسعه آموزش عالی مبتنی بر آمایش سرزمین و بر اساس نگاه تخصصی است٬ افزود: در جلسه مذکور هر کدام از معاونان وزیرعلوم ضمن ارایه گزارشی از حوزه کاری خود اهداف و برنامه‌هایی که در حوزه های مختلف دانشگاهی وجود دارد را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جلسات نمایندگان استان‌ها با وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری٬ تصریح کرد: در اختیار قرار دادن آمار و ارقام دقیق از وضعیت سیستم آموزش عالی در کشور از سوی وزارت علوم اقدامی است که بسیاری از مشکلات را در این حوزه کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: مهمترین کاری که وزیر علوم و معاون آموزشی وی در جلسه مذکور انجام دادند این بود که آماری دقیق از وضعیت سرانه دانشجویان نسبت به کل جمعیت در مقاطع مختلف کاردانی٬ کارشناسی٬ دکتری و غیره به تفکیک استان‌ها در اختیار نمایندگان قرار دادند.




تاریخ: پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
ضروت نظارت وزارت علوم بر پذیرش دانشجویان دکتری/ 70 درصد سهم مصاحبه با لحاظ سوابق علمی و تالیفات دانشجو است
 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در چارچوب‌های قانون٬ بی‌عدالتی و رانت علمی را از بین می‌برد٬ گفت: سهم 70 درصدی مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری با درنظر گرفتن سوابق علمی٬ تحصیلی٬ تالیفات و مقالات علمی آنان است.

ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ در تشریح شرایط قبولی دانشجویان ارشد در مقطع دکتری٬ گفت: قبولی دانشجویان کارشناسی ارشد در مقطع دکتری از این پس طبق توضیحات مسئولان وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری با در نظر گرفتن 30 درصد آزمون کتبی آنان و 70 درصد مصاحبه که از سوی اساتید دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد٬ اعلام می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه مصاحبه صرف یا قبولی در آزمون کتبی مبنای پذیرش دانشجویان برای مقطع دکتری نیست٬ تصریح کرد: از این پس 30 درصد قبولی دانشجویان از طریق آزمون کتبی و 70 درصد باقی مانده از طریق مصاحبه٬ درنظر گرفتن سوابق علمی٬ تحصیلی٬ تالیفات و مقالات علمی آنان خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری اگر در چارچوب قانون و مقررات موجود انجام شود اعمال سلیقه در آن صورت نخواهد گرفت٬ تاکید کرد: رانت علمی و نیز دخیل بودن سلیقه در پذیرش دانشجویان دکتری زمانی دخیل خواهد بود که نقص قانون وجود داشته باشد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 16 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فرهنگی شهرستان تربت حیدریه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره رها شده است.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: در سایه وحدت و همدلی مسئولان شهرستان تربت حیدریه، زمینه‌های رشد و توسعه این شهرستان فراهم شده است و در ابعاد مختلف شاهد توسعه تربت حیدریه هستیم.خسروی

وی بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان در سال‌های اخیر به دانشگاه ارتقا پیدا کرد و دانشگاه فرهنگیان نیز در حال حاضر دارای 500 دانشجو است که همگی در استخدام آموزش و پرورش هستند، همچنین دانشکده فنی و حرفه‌ای این شهرستان نیز به دانشگاه ارتقا پیدا کرده است و همچنین شش رشته جدید به دانشگاه آزاد شهرستان اضافه شده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: همچنین شعبه‌ای از دانشگاه آزاد شهرستان، در کدکن و مه ولات راه اندازی شده است.

خسروی اظهار کرد: در بخش اقتصادی نیز، بزرگترین مجتمع فولاد شرق کشور با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد تومان در تربت حیدریه راه اندازی شده است و در مرحله اجرا قرار دارد و می‌تواند به آرزوی 20 ساله مردم تربت حیدریه در زمینه راه اندازی این کارخانه پایان دهد.

وی بیان کرد: در زمینه مباحث فرهنگی باید از وزیر ارشاد دوره قبل گلایه داشته باشم، زیرا در تربت حیدریه قبل از انقلاب، بزرگترین سینمای استان وجود داشت و سپس به بهانه بازسازی تخریب شد، در دولت آقای احمدی نژاد، مقدمات ساخت مجتمع فرهنگی این شهرستان آغاز شد اما با وجود 75 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره رها شده است در حالی که شهرستان‌های همطراز تربت حیدریه در حال حاضر، سه برابر این شهرستان امکانات فرهنگی دارند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر ارشاد قول داده‌اند این پروژه به زودی افتتاح شود و اگر این مسئله محقق نشود به عنوان نماینده مردم شهرستان این مسئله را پیگیری می‌کنم.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

عبور از آموزش یک طرفه در دانشگاه ها ضروری است

 

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کلاس های دانشگاه ها در صورت مشارکت دانشجو در مباحث درسی، اثر بخش می شود. 

 ابوالقاسم خسروی روزس  ه شنبه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: دانشجو در کلاس باید نقش اصلی را داشته باشد و بهتر است از آموزش یکطرفه و متکلم وحده بودن استاد عبور کنیم.

 


وی گفت: دانشجو نباید در کلاس فقط شونده باشد زیرا در صورتی آموزش موثر خواهد بود که محور آموزش دانشجو باشد.


خسروی به شیوه تدوین پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و گفت: عمده این پایان نامه ها به مباحث تئوری و نظری می پردازد و معمولا نیازهای واقعی جامعه در آن دیده نمی شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش نباید صوری و نظری باشد، گفت: پایان نامه های دانشجویی باید مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کند درحالی که اکنون این پایان نامه ها نظری است و نیازهای جامعه درآن موردتوجه نمی گیرد.

وی درمورد جایگاه استاد و معلم در نظام آموزشی گفت: نقش استاد و معلم در فرآیند تعلیم و تربیت بی بدیل بوده و سعادت کشور به دست آنان است.

خسروی معلم و استاد را معمار اندیشه و روح جامعه توصیف کرد و گفت: ارزش های مختلف جامعه از طریق استاد و معلم به جامعه منتقل می شود و از این دیدگاه این قشر از جایگاه والایی در جامعه برخوردار است.

این نماینده مجلس تصریح کرد اگر می خواهیم مسایل مختلف جامعه از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رفع شود باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشیم.




تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار ، دکتر خسروی و حجت الاسلام سبحانی نیا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صبح توس، محمد مقومی، کارشناس امور قرآنی معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با بیان اینکه نفرات برگزیده سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی شب گذشته، ۲۸ آذرماه در سالن ورزشی توانیر نیشابورمعرفی شدند، گفت: در این دوره از ۳۰ قاری و حافظ به عنوان برگزیده در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ ۱۰، ۲۰ و کل با اهدای لوح تقدیر و تندیس سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تجلیل به‌عمل آمد.سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار ، دکتر خسروی و حجت الاسلام سبحانی نیا

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام مهدی شجاع از مشهد نفر اول سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی اعلام شده است، افزود: همچنین سعید مختار از سرخس رتبه دوم و مهدی تقی‌پور از مشهد سکوی سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند. 

کارشناس امور قرآنی معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه احسان محمدی از مشهد، جواد رشیدتولایی از نیشابور و علی ربانی از سرخس به ترتیب نفرات اول تا سوم در این رشته معرفی شدند، اظهار کرد: محمدرضا جاهدی‌نیا از سبزوار نفر اول در رشته حفظ کل شد و محمدمهدی رجبی از مشهد و احمد عزیزی از خواف به عنوان نفرات دوم تا سوم در این رشته معرفی شدند.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

در سالروز حماسه نهم دیماه مردم تربت حیدریه یادواره 10 شهید والامقام نهم دیماه سال 57 در مسجد جامع تربت حیدریه با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران و سایر آحاد مردم برگزار شد.

به گزارش تابان تربت ،نماینده مردم تربت حیدریه در این مراسم اظهار داشت : مردم در سال 57 در سایه بصیرت و اطاعات از عالمان دینی شهر خود توانستند با یک حرکتی از پیش تعیین شده و با شجاعت و شهامت مجسمه شاه ملعون را پائین کشیده و دست ایادی رژیم پهلوی را از شهر قطع کنند و زمام امور شهر را خود به دست گیرند.

ابوالقاسم خسروی افزود : در هربرهه از زمان که این مردم احساس کردند نظام و انقلاب در خطر است با درایت و بصیرت پا در عرصه میدان گذاشتند و از آرمانهای نظام و امام و شهدا دفاع کردند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فتنه 88 اشاره کرد و اذعان داشت : فتنه 88 ابعاد گسترده ای دارد و خیلی از مردم به ابعاد و عمق آن پی برده اند که چگونه دشمنان نظام توسط عوامل داخلی و سران فتنه در براندازی نظام سعی و تلاش داشتند اما این مردم بودند که با زمان شناسی به موقع و ولایت پذیری از نظام و رهبری دفاع کردند




تاریخ: دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

ریشه اصلی فتنه 88 منیت بود/ دشمنان در سال 88 قصد براندازی نظام را داشتند

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش پیشتازی و بصیرت ریشه همه فتنه های عالم را در منیت و خودخواهی و هوای نفس قلمداد کرد.

به گزارش تابان تربت ،مهدی کوچک زاده اظهار داشت : اگر در سال 88 سران فتنه خد ا را در نظر می گرفتند و به قانون اساسی کشور پایبند بودند هرگز این جریان اتفاق نمی افتد و نظام از این افراد لطمه نمی خورد.

کوچک زاده اظهار داشت : مهمترین عامل حفظ انقلاب در سال 88 ، تاسی از سیره حسین ابن علی (ع) بود که مردم دیدند در روز عاشورا به خیمه اباعبدالله تعرض شد و پرده ها کنار رفت و واقعیت برای همه مردم ایران آشکار گردید.
وی افزود : قیام برای نفس عامل بی بصیرتی است که باید از آن دور و هوشیار بود.
 این نماینده مجلس خاطر نشان کرد : فتنه گران که در سال 1388 قصد براندازی و نابودی انقلاب اسلامی را داشتند با هوشیاری و حضور مردم در راهپیمایی بصیرت، ناامید شدند




تاریخ: دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 

 فرجی‌دانا از پیش کشیدن بحث بازگرداندن دانشجویان ستاره‌دار قصد بهره‌برداری سیاسی دارد و این به نفع دانشگاه‌ها نیست.

 

  •  

ابوالقاسم خسروی نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افزود: متاسفانه بعضی از دوستان در وزارت علوم همه نیازهای اساسی دانشگاه‌ و دانشجو را رها کرده و به سراغ مواردی رفتند که عملا اهمیت آن ثابت نشده است.http://khosravisahlabadi.ir/upload/deteail_882.jpg

ابوالقاسم خسروی ادامه داد: همه مطالبات جامعه به دست دانشگاه‌ها برطرف می‌شود و نباید با تیتر کردن مواردی از قبیل بازگشت دانشجویان ستاره‌دار فضای دانشگاه را ملتهب کنیم زیرا در این فضا جایی برای پرورش علم و دستیابی به قله‌های علمی دنیا امکان‌پذیر نیست.

خسروی در ادامه خاطرنشان کرد: هیئت گزینش به تنهایی نمی‌تواند دانشجویان ستاره‌دار را به دانشگاه برگرداند و این گفته‌ها در حد شعار است زیرا اگر غیر از این است این هیئت اعلام کند تا به حال چند دانشجوی ستاره‌دار را توانسته به دانشگاه بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که اگر دانشجویی به اشتباه از ادامه تحصیل منع شده است باید مطالبات وی بررسی شود ولی هیئت گزینش به تنهایی وظیفه بررسی این مطالبات را ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا اگر هر کسی در هر شغل و هر لباسی تخلف کند باید به تخلف وی رسیدگی شود و این موضوع فقط مختص دانشجویان نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در یک نظام انقلابی و دینی تحت شرایط مشخصی در حال اداره کشور هستیم و وزیر علوم یا هر کس دیگری نمی‌تواند خارج از این شرایط عمل کند.

وی ادامه داد: وزیر علوم باید اول دانشجوی ستاره‌دار را تعریف کند و بگوید دانشجوی ستاره‌دار چه کسی است، در این صورت می‌توان شفاف با او در این مورد بحث کرد.

خسروی در خاتمه اضافه کرد: اگر وزیر علوم در این رابطه خارج از چارچوب‌های قانونی عمل کند قطعا توسط نمایندگان عملکردش پیگیری خواهد شد.




تاریخ: یک شنبه 8 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
فرهنگ اولویت اصلی پیشرفت کشور/فرهنگ، حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر ضرورت توجه به بحث فرهنگ، گفت: اگر فرهنگ جامعه ای وابسته و مرتزق از فرهنگ غرب باشد، ناچار دیگر ابعاد جامعه به جانب مخالف گرایش پیدا می کند و بالاخره در آن مستهلک می شود و موجودیت خود را در تمام ابعاد از دست می دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در یادداشتی با مضمون فرهنگ اولویت اصلی پیشرفت کشور، تاکید کرد: فرهنگ هر جامعه، هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ، هر چند جامعه از بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد، جامعه پوچ و میان تهی می شود.

متن کامل یادداشت به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با رییس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون همیشه بر برجسته کردن موضوع فرهنگ در جامعه و توجه جدی بر ارتقای سطح کیفی تولیدات فرهنگی و نیز اهتمام بیش از پیش به بحث تهاجم فرهنگی تاکید کردند. ایشان با تاکید بر اینکه فرهنگ و ارزش های فرهنگی، هویت و روح یک ملت است، یادآورشدند: فرهنگ، حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ هستند. به عبارتی فرهنگ در نظر ایشان یک نظام اعتقادی، ارزشی، ‌رفتاری است که بر همه‌ی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار و از آن‌ تأثیرپذیر است. اما متأسفانه فرهنگ و کار فرهنگی در ذهنیت برخی مسئولان و مدیران اجرایی به یک مفهوم محدود که در بهترین شرایط به ایجاد حساسیت روی محتوای کالاها و خدمات مستقیم فرهنگی معطوف می‌شود و در اقدام عملی به ساخت فضاهای فیزیکی در فرهنگ و افزایش منابع اعتباری برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی دینی می‌انجامد تبدیل شده است. این در حالی است که ‌اگر نگاه رهبر معظم انقلاب در ساختارهای مدیریتی کشور جاری می‌شد، همه‌ی مدیران در همه‌ی بخش‌های سیاسی، ‌اقتصادی،‌ قضایی، ‌نظامی و ... خود را موظف می‌دیدند که پیامدها و آثار تصمیمات، سیاست‌ها و ‌اقدامات مدیریتی خود را در حوزه‌ی فرهنگ شناسایی و اصلاح نمایند. تامل و دقت در بیانات ایشان، اهمیت و جایگاه حوزه فرهنگ و زیر شاخه های این عرصه را بیش از پیش  نمایان می سازد و عمل به فرمایشات ایشان در حوزه اجرا به ویژه در فصل بودجه بندی و اولویت گذاری در اموری که در متن رهنمودهای رهبری به خوبی برجسته شده، دستیابی به منویات یادشده را میسر خواهد کرد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

 هدف اصلی از پیشنهاد دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، نفی خشونت و افراط گری علیه انسانیت و شکست استکبارجهانی بود.

 

ˈابوالقاسم خسرویˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پیشنهاد دکتر روحانی در سازمان ملل باعث بازدارندگی زورگویان بخصوص استکبار که با قدرت سیاسی و اقتصادی خواهان تک قطبی شدن در جهان بود، شده است.

وی گفت: قدرت های غربی در طول 80 سال تفکر مادی و سیاسی خود را علیه 178 میلیون انسان داشتند و به بهانه های مختلف علیه مظلومان جنگ و خونریزی می کردند که این پیشنهاد نفی این تفکر بود که به تصویب قاطع نمایندگان 190 کشور جهان رسید.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه باعث رنج بشریت در دنیا شده مسابقه تسلیحاتی و سلاح اتمی است که اکنون رژیم صهیونیستی با 200کلاهک هسته ای خطرناک ترین کشور جهان محسوب می شود.

خسروی ادامه داد: استکبار، بخصوص رژیم صهیونیستی هر روز خشونت ها را علیه مردم بیگناه تشدید می کند که این امر باعث کشتار مردم بیگناه درسراسر دنیا شده است که پیشنهاد رییس جمهوری ایران باعث بازدارندگی این گونه خشونت ها می شود.

وی بیان کرد: تفکر دکتر روحانی در سازمان ملل باعث حاکمیت اسلام در جوامع بین المللی می شود و این امر در آینده به نفع مظلومان جهان رقم خواهد خورد.




تاریخ: سه شنبه 3 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 109785
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت