پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس از خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی بازدید کرد.
 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ابوالقاسم خسروی عصر امروز از دفتر و تحریریه خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی بازدید کرد.خسروی

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تقدیر از عملکرد خبرگزاری تسنیم در حوزه اطلاع رسانی، در ارتباط با مسائل مختلف حوزه آموزش کشور و انتصابات اخیر وزرای علوم و آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرد.

خسروی همچنین در ارتباط با مسائل حوزه انتخابیه خود در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیز توضیحاتی ارائه کرد.

متن گفت‌وگوی تفصیلی خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی با ابوالقاسم خسروی به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ ق

 




تاریخ: چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

مشهد - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد حساب ویژه اعتبارات سرانه مدارس کشور ضروری است.

 

 ابوالقاسم خسروی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در سالهای گذشته گاهی به رغم در نظر گرفتن ردیف اعتباری مشخص به عنوان سرانه مدارس، این اعتبارات در جهت مورد نظر هزینه نمی شد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور در مقایسه با بودجه امسال 26 درصد افزایش داشته که در مقایسه با سایر دستگاهها پیشرفت خوبی است.

وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش پرورش و ضرورت توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و حل مشکلات خاص در این زمینه، این افزایش بودجه می تواند مفید و موثر باشد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری برای نخستین بار ردیف جداگانه ای به عنوان سرانه مدارس با 700 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، افزود: طبق بررسی های انجام شده برای سال آینده نیز در حوزه سرانه مدارس 10 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است تا بازسازی، حفظ، نگهداری و توسعه مدارس بخوبی انجام شود.

خسروی گفت: بودجه وزارت آموزش پرورش در لایحه پیشنهادی 190 هزار میلیارد ریال است که نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

تاکید دارند اعتبارات و ردیف های تعیین شده برای هر حوزه در همان حوزه هزینه شود.

وی افزود: به همین دلیل ایجاد یک حساب ویژه برای سرانه مدارس در نظر است بطوریکه برداشت از این حساب فقط از سوی مدیران مدارس و بر اساس تعداد دانش آموزان و اعتبار اعلام شده امکان پذیر باشد./3




تاریخ: چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
امریکا از ایران هسته ای نمی هراسد از ایران اسلامی در هراس است
 
 
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در یادداشتی دلایل بی‌اعتمادی ایران به آمریکا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ در این یادداشت آمده است:

در حالی که هنوز از توافق نامه هسته ای، موسوم به توافق ژنو، کمتر از یک ماه گذشته است دولت مردان آمریکا با فشار لابی های صهیونیستی مطالبی را مطرح می کنند که بیانگر  نقض تعهدات  و توافقات انجام شده می باشد. این رفتار ها بار دیگر بر اعتقاد ایرانیان که دولت آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، صحه گذاشت. البته این اقدام امریکایی ها در قبال توافق ژنو اولین اقدام آن ها نبوده بطوری که هنوز چند ساعت از امضای توافقنامه هسته‌ای در ژنو نگذشته بود که مواضع عجیب و غریب مقامات کاخ سفید در این خصوص آغاز شد که معروف‌ترین آنها انکار حق غنی‌سازی ایران بود. علاوه برآن وندی شرمن، سرپرست مذاکره کنندگان آمریکایی در موضوع هسته ای ایران، در پاسخ به سوالی در کمیته بانکی سنا در مورد امکان وضع تحریم های جدید علیه ایران به بهانه تروریسم خاطر نشان کرد: تنها تعهدی که ما در این توافق داده‌ایم این است که تحریم جدیدی در ارتباط با پرونده هسته‌ای وضع نکنیم.
رفتار امریکا در روزهای گذشته به وضوح برای همه جهانیان روشن کرد، که آنچه از آن به عنوان مشکل هسته ای ایران نام می بردند و به این بهانه سال ها ایران اسلامی و مردم آن را تحت فشار قرار داده بودند، چیزی جز بهانه نبود و مشکل آن ها نه با بحث هسته ای که چیزی فراتر از آن است. این واقعیتی است که رفتارهای دولت مردان آمریکا در طول سالیان گذشته آن را مبرهن کرده است.
اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه به مسأله داشته باشیم باید بگوییم آن چه عامل اصلی دشمنی امریکا با ایران اسلامی می باشد ذات انقلاب اسلامی ایران است.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

هدف اصلی دشمن از ترور دانشمندان هسته ای ناکام گذاشتن جهاد علمی فرزندان انقلاب بود

 

انقلاب و تلاش دشمن در مقابله با آن

امروز مهمترین شاخصه پیشرفت در دنیا شاخصه پیشرفت علمی است ..کشوری که بتواند در علم و دانایی و پژوهش حرف اول را بزند قطعا در عرصه های سیاسی و اقتصادی و دیپلماتیک نیز حرفی برای گفتن خواهد داشت

یکی از مهمترین موانعی که استعمارگران و استثمارگران تاکنون برای ملتهای ازادی خواه و حق طلب ایجاد کرده اند ممانعت از دستیابی به توان علمی و فناوری بوده است و انقلاب اسلامی ایران و ملت ایران از این قاعده مستثنی نیستند

تمام تلاش دشمن از بدو تشکیل انقلاب تاکنون سنگ اندازی در مسیر پیشرفت علمی کشور بوده است و جنگ و تخریب و تحریم و تهدید همه و همه فقط به یک خاطر بوده انهم جلوگیری از پیشرفت ایران و دستیابی به تکنولوژیها و فناوریهای روز دنیا. چون انها خوب فهمیده اند که اگرخودشان ذره ای هم قدرت دارند از همان توان علمی و فناوری است که توانسته اند دنیا را بچاپند و خیلی ها را مستعمره و زیر دست خو د نمایند

انها از همان اول به قدرت و توان فکر ایرانی اعتقاد داشتند می دانستند اگر جوانان ایران اسلامی را مفتوح الید بگذارند قطعا قله های صعب العبور علمی را به سرعت فتح خواهند نمود

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

در روزهای "گرم"اذر ماه 92 بیاد می آوریم روزهای "سرد"و سوزناک اذرماه 1316 شمسی..ایامی که سوز سرمای زمستانی دیکتاتوری رضاخانی تا مغز استخوان ملت ایران را میسوزاند .. بالاخره برف زمستانی سرد و یخ زده خباثت و رذالت و دئانت رضاخانی اوج قله سربه فلک کشیده شجاعت و دیانت و سیاست را پوشاند و در آذرماه 1316 سید حسن را به شهادت رساند .

خلاصه مقاله تحلیلی تشریحی استاد دکتر ابوالقاسم خسروی نماینده مردم شریف تربت حیدریه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بمناسبت روز مجلس و سالگرد شهادت شهید و تکریم تلاشها و مجاهدات نماینده با شهامت، دیپلمات با کیاست، و روحانی با دیانت که اسقامتش استعمار پیر انگلیس و عوامل و نوکران جیرخوار داخلی اش از جمله رضاخان قلدر را به زانو  در آورد.

مدرس الگوی کامل یک سیاستمدار دینی  و یک دیپلمات ملی و یک نماینده مردمی

 

دهم آذرماه هرسال مصادف است با روز مجلس روزی که به پاسداشت نماینده بزرگ مرتبه و والامقام ایرانی اسلامی شهید ایه الله مدرس نام گرفته است و با گذشت حدود یک قرن و نیم هنوز برجستگیها و خصوصیات منحصر بفرد این نماینده حکیم و فقیه بر زبان ها جاری است  و هنوز ویژگیهای خاصش در مدت وکالت مردم در مجلس شورای ملی ان زمان زابانزد خاص وعام است در این مقال کوتاه گفتن از مردی بزرگ و بلند مرتبه کاری است گزاف ولی به پاس تکریم این انسان عالم سیاست پیشه، عارف مسلک مختصری از منش و روش او می گوییم

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

مشهد-ایرنا-عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش در کشور به امری فرمایشی تبدیل شده و اهمیت آن در پیشرفت و توسعه کشور به فراموشی سپرده شده است.

  ابوالقاسم خسروی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که امر پژوهش به محجوریت رفته و آنطور که باید و شاید به آن توجه نمی شود.

وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید ملزم به صرف اعتبارات پژوهشی صرفا در حوزه پژوهش و مطالعات تحقیقاتی شوند، گفت:طبق قانون نیم تا سه درصد اعتبارات دستگاههای اجرایی باید در حوزه پژوهش هزینه شود در حالی که شاهد تحقق حتی نیم درصد اعتبارات در این زمینه هم نیستیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر هیچگونه ضمانت اجرایی برای صرف این اعتبارات در حوزه پژوهش وجود ندارد و دیده می شود که اغلب دستگاههای اجرایی اعتبارات مذکور را در حوزه های عمرانی،سرانه و حتی امور غیر ضرور هزینه می کنند و امر پژوهش را نادیده می گیرند.

وی اظهارداشت: دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور اقدام به افزایش این بودجه نموده است که این امر نشان از توجه دولت به پژوهش دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به جایگاه و اهمیت امر پژوهش تلاش می شود تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهاداتی را به عنوان ضمانت اجرایی صرف اعتبارات پژوهشی ارایه نماییم تا به این ترتیب دستگاهها ملزم به ورود به عرصه پژوهش شوند.

وی افزود: علاوه بر این وجود ضمانت اجرای موثر موجب می شود تا اگر هر دستگاهی در حوزه پژوهش اقدام نکرد، دیگر نتواند اعتبارات فوق را در زمینه دیگری صرف نماید.

خسروی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید ملزم به انجام پژوهش و انجام طرح های مطالعاتی باشند، گفت: برنامه ریزی اصل پیشرفت و ترقی محسوب می گردد و فقدان آن هدر رف




تاریخ: یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

با پیگیری های دکتر خسروی نماینده محبوبمان و تلاش مسئولین پروژه تعریض و آسفالت پر ترافیک ترین محور روستایی شهرستان مه ولات به اتمام رسید.

پروژه تعریض، بهسازی وآسفالت راه روستایی عبدل آباد -فیض آباد با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به اتمام رسید.

مهندس شیر محمدیان در گفتگو با خبر نگار ما در این خصوص گفت: به دلیل ارتقاء روستای عبدل آباد به شهر در آینده نزدیک و حجم بالای ترافیک مسیر فوق و پوشش ترافیکی 3 روستای دیگر احمد آباد، گلستان و ازغند و وجود سوانح جاده ای در سنوات گذشته و به منظور ارتقاءآن به یک راه اصلی بین شهری، تعریض و بهسازی این محور در دستور کار این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی مه ولات ضمن تشکر از مساعدت نماینده محترم شهرستان در تامین قیر مورد نیاز پروژه فوق جهت تسریع در اتمام این پروژه گفت: در روند اجرای تعریض و آسفالت این محور نقاط حادثه خیز رفع و موجب افزایش ضریب ایمنی، روانسازی  بار ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای گردید، وی در بیان مشخصات فنی این محور افزود: آسفالت راه روستایی عبدل آباد از نوع گرم با عرض زیرسازی 11متر و عرض آسفالت 3/7متر به  طول 4 کیلومتر می باشد که در روند اجرای آن  4 دستگاه آبروی لوله ای به قطر  80  سانتیمتر احداث شده است.




تاریخ: یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
یگیری های مستمر نماینده محبوب شهرمان جناب آقای دکتر خسروی درخصوص راه های روستایی شهرستان زاوه

 
مهندس توسلیان ریاست محترم اداره مسکن راه و شهرسازی شهرستان زاوه در این خصوص گفت :

با پیگیری های جناب آقای خسروی نماینده محترم شهرستان توانستیم قیر مورد نیازمان را جهت  ماسه آسفالت سرد و گرم حدود 26 کیلومتر  از جاده های روستایی و اصلی شهرستان زاوه  تامین کنیم و درحال حاظر این پروژه را با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد ریال به شرح ذیل شروع کرده ایم :

4 کیلومتر جعفر آباد

3 کیلومتر چخماق – صفی آباد 

4 کیلومتر قلعه نو – صفی آباد

2 کیلومتر صفی آباد – دولت آباد

3 کیلومتر سرگلون

3 کیلومتر کاریزک ناگهانی

3 کیلومتر سهل آباد

در خصوص جاده روستایی کاهیجه به طول 13 کیلومتر  نیز زیرسازی و آسفالت 6 کیلومتر ازجاده انجام گرفته است و 7 کیلومتر دیگر زیرسازی تمام شده است و آسفالت آن نیز در دست اقدام می باشد .



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 دولت باید هر چه سریعتر تکلیف خراسان رضوی را مشخص کند

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع بلاتکلیفی این استان شد. 

ابوالقاسم خسروی در گفتگو با خبرنگار تابان  اظهار داشت : در جلساتی که مجمع نمایندگان خراسان رضوی با نمایندگان دولت و شخص رئیس جمهور داشته ایم خواستاررفع بلاتکلیفی این استان از وضع کنونی شدیم.
دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی عنوان داشت : استان خراسان رضوی یکی از استان های مهم و کلیدی کشور و از استراتژیک خاصی برخوردار است و بسیاری از مسائل مربوط به این استان بدلیل نامشخص بودن استاندار بلاتکلیف مانده است.
خسروی افزود : مجمع نمایندگان حساسیت خاصی بر روی افراد ندارد و فقط خواستار این هستند که استاندار خراسان رضوی باید فردی معتدل و با سابقه و به دور از هر گونه حاشیه افراط و تفریط و حزب گرائی باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود : از ابتدا مجمع نمایندگان با توجه به شناخت و سابقه کاری و مدیریتی که از آقایان علی نیکزاد و مرتضی بختیاری داشتند پیشنهاداتی را به نمایندگان دولت ارائه کردند که بدلایلی نام آنها از فهرست استانداران خراسان رضوی کنار گذاشته شد.
خسروی خاطر نشان گرد : در حال حاضر مجمع نمایندگان خراسان رضوی بر ابقای آقای فروزان مهر استاندار کنونی اصرار و تاکید دارند و امیدواریم طی 10 روز آینده هر چه سریعتر تکلیف این استان با استراتزیک کشور مشخص شود.




تاریخ: شنبه 23 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

نماینده مردم تربت حیدریه خطاب به نامه سرگشاده 9 نفر از اصلاح طلبان به ریاست جمهور در باره ابهامات فتنه 88 و انحصار سران فتنه اظهار داشت :

 هر گونه تغییر در احکام سران فتنه فقط از طریق قانون امکان پذیر است.

تهران-مجلس شورای اسلامی
ابوالقاسم خسروی در گفتگو با خبرنگار تابان تربت عنوان داشت : عوامل غائله فتنه 88 بر اساس تدبیر شورای عالی امنیت ملی و احکام قضایی و رافت و گذشت اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران در حصر به سر می برند و اگر بخواهد تغییری در این احکام صورت گیرد فقط از طریق قانون امکان پذیر خواهد بود.
خسروی افزود : در 24 خرداد امسال با توجه به اینکه رای نفر اول تا دوم فقط 300 هزار نفر بیشتر نبود نظام به رای مردم تمکین کرد و دکتر روحانی بعنوان رئیس جمهور منتخب معرفی شد و کابینه وی از سوی مجلس با تعامل قوای دیگر رای اعتماد را از نمایندگان ملت دریافت نمود و همه سعی در تعامل و تفاهم با دولت جدید دارند.
وی افزود : اما در سال 88 با توجه به اینکه 40 میلیون در انتخابات شرکت کردند و انتخاباتی بی سابقه در دنیا برگزارشد دیری نگذشت که این شیرینی به کام مردم تلخ شد . 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

تربت حیدریه-ایرنا- نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی از متخصص ترین و متعهد ترین کارشناسان سیاسی ایرانی در مقابله با جهان استکبار بهره مند است.

ˈابوالقاسم خسرویˈ چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی دانشگاهی از متخصص ترین و متعهد ترین کارشناسان سیاسی و دیپلماتهای خبره است که در عین حال متعهد به اصول و ارزشهای نظام و انقلاب و فنون دیپلماسی هستند.

وی گفت: وزارت خارجه ایران برای احقاق حق ملت ما در برابر قدرتمندترین دیپلماتهای عالم، خدمتی بزرگ ارایه کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رییس جمهور از همان اولین روزهای کاری دولت با یک کاسه کردن سیاست خارجی،امور را دراین حوزه به اهلش سپرد که فرزندان این مرز و بوم در این مدت کوتاه موجب تحولات کم نظیر در عرصه مناسبات و مراودات خارجی جمهوری اسلامی شدند.

خسروی افزود: توافق هسته ای ایران با غرب اثبات کرد که به گفته رهبر معظم انقلاب این توافقات دشمنان و بدخواهان ملت ایران را به انزوا و ضعف سوق داد و ما رو به جلو و پیشرفت هستیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اخذ اجباری وجه در یکی از مدارس شبانه‌روزی  موجب ترک تحصیل یکی از دانش‌آموزان شده است که این موضوع در حال بررسی است.

ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص بودجه سال 93 وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مسئولان و معاونان وزارت آموزش و پرورش به دنبال این هستند که اعتبارات این وزارتخانه در شرایط مطلوبی قرار گیرد و نهایت تلاش خود را نیز در این زمینه می‌کنند.

وی افزود: طبق موارد بودجه‌ای که در مجلس مطرح شده است، اعتبارات این وزارتخانه نسبت به سال گذشته کاهشی نداشته است و امروز ریز جزئیات این بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

*برای برطرف کردن معضل سرانه مدارس مکاتباتی با آموزش و پرورش و دولت شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص دریافت شهریه در مدارس دولتی بیان داشت: در جلسات گذشته این کمیسیون در خصوص شهریه‌های مدارس شبانه‌روزی مباحثی مطرح شد و نامه‌ای نیز از طرف کمیسیون به وزارت آموزش و پرورش داده شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
   
 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد،نوشت:نکات مثبت و منفی گزارش صد روزه رئیس جمهور

گزارش صد روز اول فعالیت دولت یازدهم، همانطور که رئیس جمهور محترم در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده و بعد از پیروزی در انتخابات هم بر آن تأکید داشتند در موعد مقرر انجام شد و ایشان با حضور در رسانه ملی به بیان گزارشی مفصل در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند. گذشته از آن که نفس گزارش دادن در مورد عملکرد مسئولان کشور به ویژه رئیس جمهور محترم به مردم که در راستای شفاف سازی امور و در جریان قرار دادن مردم در زمینه اقدامات انجام شده توسط خدمتگزاران شان صورت می گیرد بسیار مغتنم است و امید است این رویکرد در آینده نیز دنبال شود، در این گزارش نکات مهمی وجود دارد که خوب است رئیس جمهور محترم و همکاران ایشان با در نظر داشتن آن ها در گزارش های بعدی بر غنای گزارش خود بیفزایند. ضمن این که باید توجه داشت که صد روز زمان زیادی برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی نیست و نباید توقع ایجاد تحولی عظیم از دولت در این مدت کوتاه را داشته باشیم.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:اعتبارات بخش آموزش و تحقیقات در بودجه سال 93 با وجود کاهش اعتبارات برخی از حوزه های کشور، کاهش نیافته است.

 ابوالقاسم خسروی سهل آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی به بخش آموزش و پرورش و وزارت علوم داشته است و اگر کاهش در تخصیص اعتبارات نباشد شاهد اختصاص اعتبارات درخور توجهی به این بخش خواهیم بود.

وی افزود: بودجه سال 93 نسبت به سال های گذشته در برخی از بخش ها شاهد کاهش بوده است اما با توجه به نگاه ویژه دولت به بخش آموزش و تحقیقات ، این بخش دچار کاهش بودجه نشده است.از سوی دیگر نمایندگان مجلس نیز به دنبال افزایش حداکثری بودجه آموزش و تحقیقات در بودجه 93 هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت و مجلس و نگاه مثبت آنها به افزایش بودجه تحقیقاتی کشور ، باید تقسیم اعتبارات در دانشگاه های کشور و بخش آموزش و پرورش واقع بینانه انجام شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

دکتر خسروی نماینده تربت حیدریه،مه ولات وزاوه «پیروزی هسته ای» و «دیپلماسی تعامل» (آثار و نتایج آن)

توافق «بزرگ» هسته ای در اولین مرحله با موفقیت به پایان رسید و انعکاس پرسروصدایی در عرصه رسانه ها و محافل سیاسی و دیپلماتیک جهانی به دنبال داشت این واقعه عظیم دیپلماتیک «واقعیتهایی» را برای ما و جهان آشکارساخت و درسهایی را روشن و شاید «روشن تر» کرد که به چند مورد گذرا می پردازیم :

برای ما و دوستان داخلی :

  1. این توافق اثبات کرد که  به قول رهبر انقلاب همانگونه که دشمنان و بدخواهان ملت ایران رو به انهزام و ضعف  هستند ما «رو به جلو» و«پیشرفت» و «قدرت یابی» بهتر هستیم.رقبا و دشمنانی که تا همین دیروز به کمتر از «لیبیزاسیون» ایران در قضیه هسته ای راضی نمیشدندو یا حتی زمانی با افکار مالیخولیایی همراهی میکردند که میخواست سرنوشت«اوسیراک»عراق رابرسر تاسیسات هسته ای ما بیاورند اکنون کنار میز مذاکره حاضر شده شرایط ما راپذیرفته و حق ملت ایران را در «دستیابی به انرژی صلح آمیزهسته ای» به رسمیت می شناسند.

2-      این مهم دراین توافق اثبات شد که اگر بر «اصول و ارزشهای» ایدئولوژیک ودینی و ملی و انقلابی خود «پا فشاری» کنیم بسان همانند«فتح الفتوح»های متعدد ما در جنگ تحمیلی و سایر عرصه های موفق انقلاب، فاتح «عرصه های دیپلماتیک» نیز خواهیم بود.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 افزایش مراکز دانشجویی به میزان نیاز جامعه / تحقق پیشتازی جامعه اسلامی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث گسترش دانشگاه‌ها باید به دور از احساس عمل کرد و باید به میزان نیاز جامعه این مراکز افزایش یابند.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: 16 آذر به عنوان روزی که جامعه اسلامی نسبت به جایگاه رفیع علم و دانش، روحیه پژوهش و مقام ارزشمندی که دانشجویان در جامعه اسلامی دارند به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است. 

وی افزود: این روحیه آرمان خواهی در بین دانشجویان و جوانان و تلاش این افراد برای زنده ماندن فضای دانشگاه‌ها مورد نیاز است، دانشجویان باید استعدادها و نیازهای جامعه را بشناسند و عدالت خواه باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویان باید سیاست‌های جهان اسلام را بشناسند و ارتباط منسجم با دولتمردان و سیاستگذاران داشته باشند.

خسروی تاکید کرد: پویایی و تحرک دانشگاه‌های اسلامی باید در این روز یادآوری شود و شهدای دانشگاه‌های مختلف مثل شهید همت، شهید بابایی باید الگوهای دانشگاه‌ها قرار بگیرند.

وی درباره طرح دانشگاه‌های اسلامی افزود: دانشگاهی که در نظر انقلاب اسلامی قرار دارد دانشگاهی است که در مرحله نخست رشد علمی و تولید علم داشته باشد و در واقع نگاه تقلیدی علمی در مراکز دانشگاهی وجود نداشته باشد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

دکتر خسروی : روز دانشجو نماد دانش و عینیت بخشیدن به آرمان های بلند انقلاب و روز ارج نهادن به دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله های بلند علم و معنویت است

دکتر خسروی نماینده مردم شریف شهرستانهای تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه  در رابطه با روز دانشجو : 16 آذر روز دانشجو را به تمامی دانشجویان اهل معرفت و بصیرت و مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی تبریک می گویم.

انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولی نو در عرصه دانش و دانش اندوزی است و روز دانشجو نماد دانش و عینیت بخشیدن به آرمان های بلند انقلاب و روز ارج نهادن به دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله های بلند علم و معنویت است.

از دیرباز دانشجویان همواره چراغ راه جامعه بودند و نشانی بر آزاد اندیشی جامعه …. خواسته یا ناخواسته اکثریت نسل جوان ما تحصیلات دانشگاهی رو تجربه کرده اند و چراغ علم و دانش همواره در روزگار ما به دست دانشجویان توانگر افکار مردم خوبمان بوده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه خود به کاشمر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس، بر مزار شهدای مدفون در جوار آرامگاه شهید مدرس حضور یافت و همچنین از نرم‌افزار چندرسانه‌ای زبان سرخ که شامل زندگینامه، فعالیت‌ها، تصاویر، فیلم، عکس و مجموعه مقالات شهید مدرس است، رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ علی لاریجانی روز گذشته (یکشنبه 10 آذر) ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، تهران را به مقصد مشهد ترک کرد؛ در این سفر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدرضا محسنی ثانی، نصرالله پژمان‌فر و ابوالقاسم خسروی رئیس مجلس را همراهی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 12 و 40 دقیقه روز گذشته وارد فرودگاه مشهد شد و مورد استقبال فروزان‌مهر استاندار خراسان رضوی، علوی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

وی سپس برای شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس از شهر مشهد مقدس راهی شهرستان کاشمر محل آرامگاه شهید مدرس شد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درخصوص واکنش مجلس به رکود شدید صنعت ابریشم کشی کشور، گفت: در دو هفته گذشته جلسه ای در استان گیلان با استاندار گیلان در خصوص توسعه و رونق صنعت ابریشم کشی کشور و افزایش راندمان تولید پیله تر ابریشم برگزار شد که در این نشست تبعات منفی این بی توجهی به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده شد که امیدواریم در این خصوص عملکرد مؤثر و جدی از سوی مسئولان ذی ربط مشاهده شود.




تاریخ: دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
دکترخسروی: مشکل صنعت ابریشم نداشتن متولی به صورت ملی است/ ابریشم ایران گرفتار در پیله مشکلات
 
 
نماینده مردم تربت حیدریه ،مه لات و زاوه درمجلس در واکنش به آمار گمرک ایران مبنی بر صادرات 18 تنی ابریشم ،گفت: چنانچه متولی اصلی این صنعت از سوی مسئولان ذی ربط مشخص نشود به طور حتم مشکلاتی چون قاچاق نخ های بی کیفیت و به دنبال آن صادرات ابریشم با کیفیت داخلی همچنان ادامه خواهد داشت.مشکل صنعت ابریشم نداشتن متولی به صورت ملی است/ ابریشم ایران گرفتار در پیله مشکلات

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درپاسخ به این مطلب که نیازسالیانه کشور تولید 6000 تن پیله ترابریشم است تا از آن 900 تن نخ ابریشم تولید شود، اما متأسفانه در حال حاضر فقط 300 تن نخ ابریشم درکشور تولید می شود که این میزان فقط پاسخگوی یک سوم نیاز کشوراست و مابقی آن باید از طریق واردات نیز تأمین شود این موضوع درحالی است که امروز گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار به صادرات 18 تن ابریشم به سایر کشورهای جهان کرده است، به نظر شما آیا آمار و اظهارات گمرک مبنی بر صادرات این حجم ابرشم با توجه بهتولید 300 تنی این محصولصحت دارد؟ گفت:متأسفانه درچند سال گذشته بالغ بر 2500 کارگاه ابریشم کشی در شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه وجود داشت که درهرکارگاه 3 تا 5 نفرمشغول به کاربودند که به صورت کلی حداقل 10 هزار نفر دراین کارگاه ها کارمی کردند.

نماینده مردم تربت حیدریه ،مه لات و زاوه درمجلس شورای اسلامی،با انتقاد ازاینکه متأسفانه درحال حاضر ازحدود 2500 کارگاه ابریشم کشی فقط 500 کارگاه مشغول به کارهستند، تصریح کرد:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

سفر دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس و دکتر خسروی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کاشمر در سالروز مجلس

 
دکتر ابوالقاسم خسروی به همراه دکترلاریجانی برای شرکت در مراسم سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به کاشمر می‌روند.
 
دکتر لاریجانی در این سفر در مراسم سالروز شهادت آیت‌الله مدرس سخنرانی می‌کند.  قرار است دکتر لاریجانی به   همراه ابوالقاسم خسروی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بعد از این مراسم به شهرستان تربت حیدریه نیز سفری داشته باشند.
 
حسن زمانی از سفر دو روزه علی لاریجانی رئیس مجلس به شهر کاشمر  خبر داد و گفت: قرار است که رئیس مجلس در روز (یکشنبه 10 آذر) در مراسم سالروز شهادت آیت‌الله مدرس سخنرانی کند.
 
مشاور رئیس مجلس، ادامه داد: همچنین دکتر لاریجانی در سفر به کاشمر با مسئولانی استان خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
 



تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

ابوالقاسم خسروی  به بدرقه کاروان 660 نفری زائران دانش آموز کربلای ایران (راهیان نور) رفت. 

در این مراسم که در مزار بی بی حسنیه شهرستان  برگزار شد، دهقان معاونت اداره کل و مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه و سرهنگ گرایلی فرمانده محترم سپاه نیز حضور داشتند. 

دکترخسروی ضمن تشکر از مسئولین آموزش و پرورش و سپاه و بسیج شهرستان جهت برگزاری چنین اردوهایی ، دانش آموزان عازم سفر را زائران کربلای ایران نامید و برای آنها آرزوی سفری پر از معنویت کرد.

دهقان نیز ضمن تشکر از سپاه پاسداران و بسیج جهت همراهی در این سفر، توضیحاتی را در مورد این سفر به دانش آموزان و والدینشان که  برای بدرقه فرزندانشان آمده بودند ارائه داد .




تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

در این جلسه که با حضور دکتر ابوالقاسم خسروی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  و دهقان معاونت اداره کل  و مدیریت  محترم آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و موسسین  مدارس غیر دولتی شهرستان در محل کانون شهید فاضلی شهرستان تربت حیدریه برگزار شد ، موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی شهرستان به بیان مشکلات خود اعم از مالیات ها و عوارض سنگین اداره دارایی و شهرداری ها ، کمبود نیروهای متخصص رسمی آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی و کمبود اعتبارات پرداختند.

خسروی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در حوزه آموزش و پرورش  از مدارس و مراکز غیر دولتی  حمایت کرد .

در پایان آیین نامه تاسیس و مقررات مدارس و مراکز غیر دولتی بررسی شد .




تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نباید به دلیل نبود اعتبار برای تجهیز متوقف شود.

 

ˈابوالقاسم خسرویˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: توقف توسعه هنرستان ها به دلیل عدم اختصاص کامل بودجه مرتبط به تجهیزات یک اقدام غیرکارشناسی است بلکه باید به دنبال راه هایی برای تجهیز هنرستان ها باشیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلش شورای اسلامی ادامه داد: باید تحصیل دانش آموزان در مدارس به سمت و سوی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش برود تا بعد از فارغ التحصیلی حداقل یک حرفه یاد گرفته و بتوانند در امور اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور نقش ایفا کنند.

خسروی با بیان آنکه آموزش و پرورش نباید تنها به ارایه مدرک تئوری و ذهنی بسنده کند،

اضافه کرد: با وجودی که در قانون برنامه پنجم توسه و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت توسعه 50 درصدی هنرستان ها تاکید شده اما هنوز به این رقم نرسیده ایم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش باید ساز و کار توسعه این مراکز را تعریف کند چرا که در تمام کشورهای توسعه یافته، رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

خسروی تاکید کرد: نباید برنامه ریزی ها طوری باشد که فارغ التحصیلان بیکار رشته های نظری و علوم انسانی بدون اینکه بازار کار نیازی به آن ها داشته باشد، بر تعدادشان افزوده شود.

وی با بیان اینکه ادامه این روند غیرکارشناسی است، گفت: رویکرد آموزش و پرورش در مورد هنرستان ها علاوه بر تجهیز باید توسعه این مراکز باشد




تاریخ: شنبه 9 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع مدیران مدارس آموزش و پرورش تربت حیدریه : اعتدال و میانه روی لازمه موفقیت دولت دهم

ابوالقاسم خسروی در جمع مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه گزارش مفصلی از عملکرد خود را در مجلس شورای اسلامی ارائه  داد. : اعتدال و میانه روی لازمه موفقیت دولت دهم

دکتر خسروی در این گزارش به افزایش رشته های دانشگاهها و دانشکده های شهرستان  و همچنین ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه اشاره کرد. 

در پایان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وحدت و هم دلی ایجاد شده در امور کشور خبر داد و لازمه موفقیت دولت دهم را هم اعتدال و میانه روی دانست و خواستار اعتدال و همدلی هر چه بیشتر مسئولین شهرستان شد.




تاریخ: شنبه 9 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

دکتر خسروی در جلسه ای که با مسئولین  اداره ورزش و جوانان  و جمعی از اعضای هیات ورزش های سنتی و بازی های بومی ،محلی شهرستان تربت حیدریه  داشتند از احداث حدود هشت استخر سرپوشیده در این شهرستان خبر داد .

ابوالقاسم خسروی ورزشکاران  را افتخار هر شهرستان خواند و جامعه سالم را در گرو   جسم سالم و در نتیجه فکر سالم دانست. 

در پایان حاضرین به بیان مشکلات حوزه تربیت بدنی شهرستان بویژه کمبود اعتبارات اشاره داشتند که در همین جلسه قرار بر تامین قسمتی از اعتبارات این اداره توسط بودجه فرهنگی شهرداری شد .

امینی ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت حیدریه و دکتر خسروی از زحمات کارکنان این اداره و اعضای هیات ورزش های سنتی و بازی های بومی ،محلی شهرستان تقدیر و تشکر نمودند.




تاریخ: شنبه 9 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

در آستانه سالروز مجلس ،عصر روز جمعه  کمیته بانوان شهرستان تربت حیدریه با دکتر خسروی دیدار کردند و به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

در این نشست که سرکار خانم خزائی مسئول محترم اموربانوان آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه و سرکار خانم جهانشیری و رمضان پور عضو شورای  شهرستان نیز حضور داشتند ضمن تشکر از تلاشهای صادقانه نماینده پرتلاش شهرستان، پیشنهاداتی را در مورد مدیریت و آبادانی شهرستان  ارائه نمودند. 

احداث پارک  ویژه بانوان  در شهرستان تربت حیدریه از موضوعات این نشست بود.

دکترخسروی نیز ضمن تشکر از حضور بانوان همیشه در صحنه شهرستان تربت حیدریه در این نشست، گزارشی از عملکرد  هجده ماهه خود را ارائه  نمودند.

در پایان حاضرین در جلسه  پرسشهایی از نماینده محترم  مطرح نمودند و دکتر خسروی نیز به تمامی آنها پاسخ دادند.




تاریخ: شنبه 9 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

دهگردشی دکترخسروی در روستاهای محروم شهر کدکن و رسیدگی به مشکلات آنان

دکترخسروی عصر جمعه مورخه92/9/8   در ده گردشی که با بخشدار محترم شهر کدکن و دیگر مسئولین و همراهان داشتند، از روستاهای بسیار محروم چولانک ، نوزه، حصاریزدان و کته تلخ بازدید کردند. در این بازدیدها مردم به بیان مشکلات روستاهایشان پرداختند. از جمله مشکلات اساسی این روستاها می توان به کاهش آبهای زیرزمینی و خشک شدن قنات های کشاورزی  و نبود آب کافی جهت کشاورزی ، نبود جاده آسفالته و در نهایت کوچ کردن ساکنان روستا به  شهر ها اشاره کرد.  

ابوالقاسم خسروی نیز  دستور رسیدگی به مشکل اساسی و اولیه مردم این روستاها یعنی آب جهت کشاورزی را  به بخشدار محترم شهر کدکن ابلاغ نمود و  پیگیری هرچه بیشتر جاده و قنات های این روستاها را در دستور کار خود قرار داد.




تاریخ: شنبه 9 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

ابوالقاسم خسروی در سخنرانی که بعد از نماز جمعه شهرکدکن در مسجدجامع این شهر داشت  از پیگیری های جاده کدکن در صحن علنی مجلس  و وزارت  مسکن راه و شهرسازی کشور خبر داد . دکتر خسروی در ادامه  گزارشی از عملکرد وفعالیت ها ی خود را در زمینه  های عمرانی و فرهنگی  ارائه داد.

در پایان دکترخسروی از کتابخانه مسجدجامع شهر کدکن بازدید کردند.




تاریخ: شنبه 9 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

صبح امروز مورخه 92/9/8 دکترخسروی و جمعی از همراهان، در مراسم دعای ندبه مسجد صاحب الزمان (عج) شهر .رباط سنگ شرکت نمودند

بعد از پایان این مراسم حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه شهر رباط سنگ به بیان مشکلات و پیشنهاداتی در مورد شهر رباط سنگ پرداختند.

یعقوبی امام جمعه شهر رباط سنگ از افتتاح زینبیه در کنار این مسجد  خبر داد. سپس دکتر خسروی نماینده  مردم شریف شهرستانهای تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم به بیان توان و شایستگی های شهر و مردم رباط سنگ پرداختند و از آینده درخشان شهر رباط سنگ در کنار فولاد رخ خبر دادند.




تاریخ: شنبه 9 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 دکتر خسروی در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای شهید موسوی فیض آ  باد از زحمات نیروهای امداد و نجات و تلاشگران هلال احمر تقدیر و تشکر نمود. 




تاریخ: شنبه 9 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

پیروزی هسته‌ای دسترنج کیست؟ ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات هسته‌ای یادداشتی نوشت.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ در یادداشت ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زواره در مجلس شورای اسلامی آمده است: ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات هسته‌ای یادداشتی نوشت.

بالاخره مذاکرات نفس   گیر ژنو پایان یافت مذاکراتی که دنیا را شوکه کرد و موافقان و مخالفان زیادی را برانگیخت از رهبر معظم انقلاب که دستیابی به این توافقات را "در خور تقدیر و تشکر" خوانده و رئیس جمهورروحانی که نتیجه آن را "جلوه بیشتر کرامت و بزرگی ملت ایران" قلمداد کرده واز بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که انرا یک «توافق تاریخی» واوباما که انرا «یک توافق بزرگ» وجان کری وزیر خارجه امریکا که انرا«گام اول» و گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان که به ان "نقطه عطف" وازسرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که انجامش را "یکی از بزرگترین وظایف سیاست بین‌الملل" وازویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس که توافق را "خبری خوب برای جهان" وازفرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، که انرا"گامی مهم در مسیری درست" واز ترکیه که انرا "شروعی تازه" وازوزیر امور خارجه چین که این توافق راحاصل"یک دهه کار سخت" برشمردند و مخالفین سرسختی از افراطیون و جنگ طلبها خصوصا اسراییلی ها که از اولین دقایق ساز مخالف کوک کرده تاجایی که امریکا را به "خیانت" ومسئولان انرابه "جایگزینی امریکا"با قدرتی دیگر برای همپیمانی استراتژیک برای اسراییل تهدید کردند از نتانیاهو که این توافق رایک «اشتباه تاریخی» وموشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل که انرا" پیروزی فریبکاری ایرانی" وقدرتهای مرتجع عرب از جمله عبدالله العسکر، رئیس کمیته خارجی مجلس مشورتی عربستان،که نسبت به حصول این توافق و دادن "فضای بیشتر به ایران" اظهار نگرانی کرده واعلام میدارد با ادامه این وضعیت هیچ‌کس در منطقه "نخواهد خوابید"و..که همه این اظهارات و مواضع حاکی از اتفاقی بزرگ در عرصه بین الملل و انهم راجه به ایران استآنچه در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی از سال 42 تا پیروزی این نهضت الهی ،‌ عرصه دفاع مقدس ،‌ دوران سازندگی و جهاد فرهنگی بسیار اهمیت دارد این است که عوامل پیروزی های ملت ایران نصرت الهی و عنایات اهل بیت (ع) و عوامل دیگری است که در هیاهوی رسانه‌ای نباید برخی نقش انها پررنگ و برخی یاد و نام انها ازقلم بیفتد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

عصر امروز مورخه 92/08/07 ابوالقاسم خسروی به همراه جمعی از مسئولین شهرستان زاوه با مردم شریف روستاهای قلعه آقا حسن ، علیک و ژرف  دیدار کردند. در این دیدارها مردم به بیان دیدگاهها و مشکلات خود پرداختند.




تاریخ: پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

بازدید استاد خسروی نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای تربت حیدریه مه ولات و زاوه در مجلس و فرماندار و امام جمعه محترم شهرستان زاوه و جمعی از مسئولین شهرستان از بیمارستان صحرایی روستای قلعه آقا حسن شهرستان زاوه

بسیج جامعه پزشکی در استانهای مختلف کشور همزمان با هفته بسیج اقدام به برپایی بیمارستانهای صحرایی،اعزام تیم‌های تخصصی بهداشت ودرمان و ویزیت رایگان در مناطق محروم کرده است.

  به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ هادی جلالی رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان ‏رضوی در حاشیه افتتاح بیمارستان صحرایی اظهار داشت:‌ این بیمارستان به منظور گسترش خدمات درمانی در مناطق ‏محروم تا هشتم آذر در منطقه قلعه آقا حسن شهرستان زاوه آماده ارائه خدمات است‎.‎

‎ وی خاطر نشان کرد: ‌‌در این بیمارستان بیش از 20 پزشک متخصص، 5 پزشک عمومی، ۶ دندان پزشک، ‏شش پزشک و کارشناس آزمایشگاه، 13 پرستار، دو دستیار دندان پزشک و یک پزشک داروساز به محرومان خدمات ‏ارائه می‌دهند‎.‎

وی با اشاره به اینکه بیش از 140 هزار نفر ساکن این منطقه هستند، خاطر نشان کرد: ‌



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

طی مراسمی با حضور رئیس جامعه پزشکی استان خراسان رضوی،فرماندار،امام جمعه و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی،بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای گمنام زاوه افتتاح گردید. افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان زاوه

جناب آقای محمودی فرماندار محترم شهرستان زاوه در این مراسم بیان داشتند:به همت جامعه پزشکی بیمارستان تخصصی صحرایی در روستای قلعه آقا حسن از توابع بخش سلیمان شهرستان زاوه با کادر مجرب مشغول به فعالیت خواهد شد.

ایشان در ادامه اظهار داشتند:بیمارستان تخصصی شهدای گمنام زاوه تنها بیمارستان تخصصی صحرایی میباشد که در استان خراسان رضوی آماده خدمت به اقشار محروم جامعه خواهد بود.وی اضافه کرد:بیمارستان صحرایی با 20 پزشک متخصص،6 پزشک عمومی و 130 کادر اجرایی در استان و شهرستان در مدت یک هفته از تاریخ دوم آذر لغایت نهم آذر ماه به صورت کاملا رایگان در بخش های مختلف افتخار خدمت رسانی را خواهد داشت.

دکتر بهرمند رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه بیان داشت:خدمات ارائه شده در این بیمارستان  شامل:خدمات دندانپزشکی،ارتوپدی،آزمایشگاه،رادیولوژی،سنوگرافی،قلب و عروق،چشم پزشکی،زنان و زایمان،اطاق عمل،اعصاب و روان،پوست،اطفال و جراحی میباشد. 




تاریخ: پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 - ایرنا -  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع نامناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان های کشور که در دولت گذشته انجام شد، باید با تدبیر ساماندهی شود.

ˈابوالقاسم خسرویˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، یکی از اشکالات دولت دهم در حوزه آموزش و پرورش را توزیع نامناسب نیروی انسانی در استان های کشور برشمرد و افزود: در یک دوره زمانی در آموزش و پرورش، جمعیت دانش آموزی کشور 18 میلیون نفر و جمعیت معلمان آن یک میلیون نفر بود و اکنون جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش به حدود 13 میلیون نفر رسیده و جمعیت معلمان همان یک میلیون نفر است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس اضافه کرد: این در حالی است که هم اکنون بسیاری از مناطق آموزش و پرورش با کمبود نیرو و برخی از ادارات آموزش و پرورش استان های کشور نیز با مازاد نیروی انسانی مواجه هستند.

خسروی توزیع نامناسب نیروی انسانی در استان ها را نقص بزرگی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت:



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

هیات نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که به استان گلستان سفر کرده‌اند در جلساتی که با روسای دانشگاه‌ها و همچنین مدیران مناطق آموزش و پرورش داشتند در جریان مسائل و مشکلات آموزشی این استان قرار گرفتند.




تاریخ: یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

در سومین روز از هفته گرامیداشت بسیج صبح امروز سوم آذر با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام رضا علیه السلام و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی بیمارستان صحرائی زاوه افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش تابان تربت ،فرماندار شهرستان زاوه در این خصوص اظهار داشت : این بیمارستان در قلعه آقا حسن استقرار خواهد داشت و از سوم آذرماه بمدت 10 روز به ارائه خدمات درمانی به صورت رایگان می پردازد.
محمودی افزود : این بیمارستان با تخصص های داخلی، جراحی عمومی، زنان وزایمان، اطفال، روانپزشکی، چشم پزشکی، بیناسنجی ، ارولوژی، ارتوپدی،ENT ، پوست، قلب وعروق، دندان پزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، اکو وسونوگرافی برای عموم ارائه خدمت می نماید.
وی عنوان داشت : این بیمارستان نیز خدمات داروئی به صورت رایگان نیز به روستائیان ارائه خواهد کرد.
انتهای پیام




تاریخ: یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: پیروزی ورزشکاران ایران در عرصه‌های مختلف ورزشی افتخارآفرین است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالقاسم خسروی در تذکر شفاهی خود خاطرنشان کرد: در چارچوب عزت، حکمت، مصلحت و تدبیر حکیمانه رهبری انقلاب از فرزندان انقلابی ملت ایران در سیاست خارجی حمایت قاطع داریم.

وی ادامه داد: در طول 35 سال انقلاب، پیروزی‌های ملت ایران در تمامی عرصه‌ها مدیون ایمان، شهادت‌طلبی و وحدت بر محور ولایت فقیه بوده و خواهد بود.

خسروی سخنان خود را با جمله‌ای از شهید آوینی به پایان برد و ابراز امیدواری کرد که فداکاری بسیجیان در عرصه جهاد و شهادت در خاطر مردم و نمایندگان پایدار بماند.




تاریخ: یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در طول 35 سال انقلاب، پیروزی های ملت ایران در تمامی عرصه ها مدیون ایمان، شهادت طلبی و وحدت بر محور ولایت فقیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود با گرامی داشت هفته بسیج گفت: پیروزی غرور آفرین فرزندان رشید ملت ایران اسلامی درعرصه های مختلف ورزشی افتخارآمیز بود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مهولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در چارچوب اصول عزت، حکمت و مصلحت و تدبیر حکیمانه رهبر عزیز انقلاب از فرزندان ملت انقلابی ایران در عرصه سیاست خارجی حمایت قاطع داریم، در طول 35 سال انقلاب پیروزی های ملت ایران در تمامی عرصه ها مدیون ایمان، شهادت طلبی و وحدت بر محور ولایت فقیه بوده و خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با گرامیداشت یاد  و خاطره شهید آوینی خاطر نشان کرد: همه ما خود را مدیون شهیدان بسیجی می دانیم./




تاریخ: یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
 
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه مجلس، درواکنش به صادرات زعفران ایرانی به نام افغان ها در بازارهای اروپایی، گفت: متأسفانه هم اکنون قیمت زعفران درهر کیلو یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش یافته است که این مهم باعث تضعیف روحیه زعفران کاران ونیز قاچاق این کالا به کشورافغانستان شده است.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درپاسخ به این مطلب که متأسفانه درحال حاضر زعفران ایرانی به نام افغان ها در بازارهای اروپایی توزیع و صادرمی شود، گفت: درحال حاضرفصل برداشت زعفران درشهرستان تربت حیدریه و مه ولات و زاوه است و این شهرستان با داشتن 20 هزار هکتارسطح زیر کشت و تولید 50 درصد از زعفران  مرغوب کشور آمادگی لازم در جهت عرضه این محصول در بازارهای داخلی و جهانی را دارد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 2 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در ادامه درخصوص راهكارهاي تشويق جامعه به افزايش جمعيت گفت: مسئولان نظام بايد در اين زمينه توجه داشته باشند و همانگونه كه رهبر انقلاب نيز فرمودند درخصوص تاخير در ازدواج، شغل، مسكن و ديگر مسائل جوانان بايد مشكلات را ريشه‌اي حل كنيم و موضوع افزايش جمعيت را هم مد‌نظر داشته باشيم.خسروي سهل‌آبادي افزود: بعد از حل ريشه‌اي نيازهاي اساسي نسل جوان بايد توقع افزايش نسل و فرزند را داشته باشيم به‌گونه‌اي كه هر خانواده حداقل 2 تا 3 فرزند داشته باشد.http://www.icana.ir//km_media/image/2013/10/49243_orig.jpg

نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در اين زمينه كميسيون فرهنگي، كميسيون اجتماعي و كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي طرحي را آماده ارائه در صحن مجلس دارند كه در آن به تمامي مسائل توجه شده تا دولت با اقدام به كارهاي اساسي گام موثري را در اين رابطه برداشته باشد.

خسروي تصريح كرد: با حركتي جامع و كامل مي‌توانيم دليل تاخير در ازدواج، عدم تشكيل خانواده يا نداشتن فرزند توسط خانواده‌ها و مشكلاتي كه براي مردم ايجاد شده است را متوجه شويم و با رويكرد افزايش جمعيت روند سالخوردگي را كه آثار و عوارض درازمدتي براي كشور خواهد داشت، برطرف كنيم.وي در پايان گفت: ما مي‌توانيم با توجه به نيازهاي اساسي نسل جوان، بحث ازدواج، مسكن و اشتغال، مسئله افزايش جمعيت را مورد بحث قرار داده و با نگاه مخالفان و موافقان افزايش جمعيت نگذاريم جمعيت كشور به سمت پيري برود.




تاریخ: جمعه 1 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 47
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 109858
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت