پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

سومین جلسه استاد خسروي با وزير راه وشهرسازي                                                                        جناب آقاي مهندس نيكزاد

در اين جلسه ابتدا استاد خسروي از وزير محترم راه به لحاظ تحقق قول ايشان مبني بر افتتاح قسمت پاياني باند دوم راه مشهد، تربت حيدريه تشکر کردند.در جلسه قبلي در مورد فرودگاه شهيد مدرس و جاده شهرکدکن ،باند دوم راه شهرستان تربت حيدريه به شهرستان مه ولات ،جاده شهرستان زاوه راههاي روستايي بويژه روستاي 700 خانواري كاهیجه و مشكلات مسكن مهر مساله راه آهن بحث و گفتگو شد. ومكاتبات و درخواستها توسط وزير محترم براي پيگيري دستورات صادر شد. با وجود كمبود اعتبارات وزير محترم راه قول مساعد دادند كه نهايت اهتمام را در مورد موارد فوق داشته باشد.

 نتيجه اقدامات وزير محترم راه و شهرسازي در مورد فرودگاه ، راه آهن و راهها و مسكن مهر متعاقباً اعلام مي‌شود.




تاریخ: چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

سومین جلسه استاد خسروی با معاونان و وزیر علوم طی سه هفته اخیر

جلسه هفته گذشته استاد خسروي با معاونين وزير علوم تحقيقات و فن‌آوري در تاريخ 28/9/91  برگزار شد. پیرو آن در حاشيه جلسه كميسيون آموزش و تحقيقات نشستی با جناب آقاي دكتر دانشجو وزير محترم علوم تحقيقات و فناوري برگزار شد. در اين جلسه استاد خسروي از تلاشهاي وزارت علوم تحقيقات و فناوري در سال جاري که شامل افزايش 7 رشته دانشگاهي و دو رشته كارشناسي ارشد به مجتمع آموزش عالي شهرستان تربت حيدريه بود و از اينكه وزير محترم در پاسخ مكاتبات و مطالبات اقدامات موثر داشته تشكر داشتند .همچنین ایشان از حضور بابركت آقاي دكتر متكان معاونت اداري و مالي وزارت علوم در شهرستان تربت حيدريه تشكر کردند.
    
 در این نشست وزير علوم قول مساعد دادند که:
مجتمع آموزش عالي شهرستان تربت حيدريه به دانشگاه ارتقاء يابد،
پژوهشكده زعفران از دانشگاه فردوسي مشهد منفك به دانشگاه تربت حيدريه واگذار و تكميل و تجهيز شود. و علاوه بر زعفران پژوهشكده ابريشم هم در شهرستان تربت حيدريه ضرورت دارد. جلسه بسيار با بركت در طول 3 هفته  سومين جلسه استاد خسروي با معاونين وزارت علوم و وزير است. 



تاریخ: چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:وزیر علوم و استاد خسروی,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

ابوالقاسم خسروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو مرکز مهم دینی و علمی هستند که با وحدت و همدلی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند، افزود: حوزه و دانشگاه دو نهاد فرهنگی و تاثیرگذار جامعه هستند و می‌توانند سبب شکوفایی استعدادهای یک ملت تا فتح کامل قله‌های پیشرفت و ترقی شوند.

نماینده مردم تربت حیدریه بر ضرورت هم‌افزایی و افزایش وحدت بین حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: وحدت بین این دو نهاد تاثیرگذار سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

رهبرانقلاب در دیدار شرکت کنندگان در اجلاس اساتید دانشگاههای جهان اسلام و بیداری اسلامی مطرح کردند؛

تبیین اهمیت عنوان ˈبیداری اسلامیˈ، اهداف و آسیب ها/ انقلاب های منطقه باید حد فاصل خود را با استکبار جهانی مشخص کنند.

تهران- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز سه شنبه در دیدار صدها تن از استادان، نخبگان و اندیشمندان شرکت کننده در اجلاس جهانی ˈاساتید دانشگاههای جهان اسلام و بیداری اسلامیˈ ضمن تبیین اهمیت عنوان ˈبیداری اسلامیˈ، تحلیلی جامع درخصوص جایگاه اسلام و شریعت اسلامی و همچنین مردم در کشورهای انقلاب کرده و آسیب ها و خطرات پیش روی آنها ارائه کردند.

 

 جهت مشاهده بقیه مطلب، بر روی ادامه مطلب... کلیک کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 23 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

جلسه استاد خسروی با معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست مجتمع آموزش عالی تربت حیدریه

در این نشست مطالبات بحق و مسلم شهرستان تربت حیدریه ،مه ولات وزاوه از وزارت علوم بررسی شد.  

          تکمیل و تجهیز پژوهشکده زعفران واگذاری مدیریت این پژوهشکده به مجتمع آموزش عالی شهرستان.                    با عنایت به اینکه شهرستانهای تربت حیدریه،مه ولات و زاوه بزرگترین تولید کننده زعفران کشور و جهان هستند اگر بخواهیم نرخ آن در بازارهای جهانی جایگاه واقعی خودش را پیدا کند باید مراکز علمی و دانشگاهی و پژوهشگران دانشگاهی نقش اساسی در این زمینه داشته باشند.         به لطف الهی و تلاش مسئولین شهرستان و استان و کشور قطعاٌ در آینده این پژوهشکده فعال و تجهیز خواهد شد.       مسئله دوم استقلال و ارتقاء مجتمع آموزش عالی شهرستان به دانشگاه است.                                                                                                                                 با توجه به ظرفیتها و توانمندی های علمی شهرستان در سال جاری حدود هفت رشته کارشناسی در مجتمع آموزشی شهرستان و دو رشته کارشناسی ارشد افزایش یافته است و این اقدام در رشد و توسعه شهرستان بسیار موثر خواهد بود.



تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

مصاحبه خبر گزاری جمهوری اسلامی بااستادخسروی

تهران - نماینده مردم تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که نقش دانشجویان درتمامی جوامع فراتر از دیگر اقشار آن جامعه است، گفت: این امتیاز و تمایز به دلیل تقارن جوانی و فرهیختگی با روحیه عدالت طلبی، آزادیخواهی و تحول خواهی آنان است.

جهت مشاهده متن کامل مصاحبه ، بر روی ادامه مطلب... کلیک کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:روز دانشجو,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

پیش بینی می شود امسال با صادرات 135 تن زعفران مرغوب، مبلغی در حدود 400 میلیون دلار ارز به کشور وارد شود.

 77 درصد تولید زعفران کشور متعلق به استان خراسان رضوی است

سال گذشته در مجموع 254 تن زعفران در کشور تولید شد که استان خراسان رضوی با تولید 196 تن زعفران یعنی (77 درصد)، مقام نخست را به خود اختصاص داد.

جهت مشاهده بقیه مطلب، بر روی ادامه مطلب... کلیک کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:زعفران,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 جلسه استاد خسروی با مهندس ثمره هاشمی مدیر عامل ورئیس هیات مدیره مهندسی آب وفاضلاب کشور

دراین جلسه که در مجلس شورای اسلامی برگذار شد در مورد آب شرب شهرستانهای تربت حیدریه،مه ولات وزاوه تصمیم گیری شد،که باتوجه به کمبودشدیدآب شرب این شهرستانها به خصوص در فصل تابستان نهایت مساعدت صورت گیرد. درموردفاضلاب شهر تربت حیدریه،فاز دوم تصویه خانه آب شهری شهرستان وترمیم شبکه توزیع آب تصمیمات موثر صورت گرفت. دراین جلسه معاونت استانداروفرماندار،شورای شهرومدیرآب وفاضلاب شهرستان تربت حیدریه نیز حضور داشتند.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به توجه و نگاه ویژه دولت به استان خراسان رضوی گفت: تلاش خواهیم کرد به زودی سفری را به همراه برخی وزرا و مسوولین به مشهد مقدس انجام دهیم و تصمیماتی را در جهت رفع مشکلات استان اتخاذ کنیم.
محمدرضا رحیمی ظهر امروز در جلسه دیدار مجمع نمایندگان و استاندار خراسان رضوی، افزود: دولت تلاش خواهد کرد اعتبارات لازم را برای اجرای طرح های مهر ماندگار، بازسازی بافت فرسوده و توسعه شیوه های آبیاری نوین در استان تخصیص دهد.
رحیمی همچنین با اشاره به تردد بیش از بیست میلیون زائر به مشهد مقدس در طول یک سال، از اهتمام دولت برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به زوار امام رضا(ع) خبر داد.
در این جلسه استاندار خراسان رضوی گزارشی از وضع استان و اعتبارات مورد نیاز طرح های عمرانی و بودجه زیارت ارائه کرد و خواستار تخصیص کامل بودجه های مصوب مربوط به امسال شد.
تعدادی از نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از دولت برای پیگیری امور استان، برخی مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کرده و خواستار تخصیص کامل بودجه زیارت و توجه هرچه بیشتر نسبت به خدمت رسانی به زوار شدند.
 




تاریخ: دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:جلسه نمایندگان با رحیمی,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

  پیگیری مطالبات ورزشی درجلسه استادخسروی بادکتر عباسی وزیر ورزش وجوانان

  استاد خسروی به همراه معاونت استانداروفرماندار شهرستان تربت حیدریه ومدیران تربیت بدنی شهرستانهای تربت حیدریه،مه ولات وزاوه واعضای شورای شهرتربت حیدریه ونماینده ای ازامور ورزشی بانوان در جلسه با دکتر عباسی وزیر ورزش وجوانان مشکلات ورزشی شهرستانها ازقبیل کمک به هیات های ورزشی شهرستانها،مرمت وبازسازی استادیوم ورزشی تختی تربت حیدریه، ترمیم وبازسازی دیواره صخره نوردی هیات کوهنوردی تربت حیدریه،پیگیری تهیه تشک کشتی وتاتامی جهت شهرستانها،احداث زمین های ورزشی در20روستا، کمک به ورزش بانوان سه شهرستان ،پرداخت معوقات وبدهی های سالن استخر شنای شهرستان مه ولات ،ساخت سالن ورزشهای باستانی درشهرستان زاوه و دیگرمطالبات ودرخواستهای ورزشی مطرح ودکتر عباسی قول مساعد دادند کلیه درخواستهای تربیت بدنی شهرستانهای تربت حیدریه ،زاوه ومه ولات پیگیری موثر صورت گیرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

هفتاد و پنجمین سالگرد شهادت شهید مدرس، صبح امروز، ۱۰ آذرماه با حضور محمدرضا باهنر، نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و استادخسروی نماینده پرتلاش شهرمان و همچنین محمد اسماعیل‌نیا، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه در محل آرامگاه مرد دین و سیاست شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر برگزار شد.

 

جهت مشاهده تصاویر، بر روی ادامه مطلب... کلیک کنید.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

دهم آذر، روز مجلس ، بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت ا... مدرس (ره)

امام خمینی(ره) : «(شهید مدرس) مجاهدی عظیم‌الشأن و متعهدی برومند و عالم بزرگواری که در دوران اختناق رضاخانی می‌زیست. زمانی که قلم‌ها شکسته و زبان‌ها بسته و گلوها فشرده بود او از اظهار حق و ابطال باطل دریغ نمی کرد»

مقام معظم رهبری : ما با تجلیل از شهید مدرس در حقیقت به همه ارزشهایی ارج می نهیم که در وجود این اسوه فضیلت متجلی بود.

فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیت‌اللّه سیدحسن مدرّس از چهره‌های درخشانی به شمار می‌رود که زندگی و رفتار و نیز جهت گیری‌های وی در عرصه سیاسی و اجتماعی می‌تواند برای مشتاقان حق و حقیقت و شیفتگان فضایل، نمونه خوبی باشد.




تاریخ: پنج شنبه 10 آذر 1391برچسب:سالروز شهادت آیت الله مدرس,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

استاد خسروی به همراه دكتر حاجي بابايي در نخستين اجلاس جهاني آموزش براي همه يونسكو در پاريس:

توسعه و گسترش آموزش هاي فني و حرفه اي از جايگاه ويژه اي در جمهوري اسلامي ايران برخوردار است و تا كنون هم اقدامات موثري براي تحقق اين هدف در كشور صورت گرفته است.

دكتر حميد رضا حاجي بابايي كه در رأس هيأتي متشكل از معاون و مديران بخش هاي مختلف آموزش و پرورش و دونفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي (ازجمله استادخسروی نماینده مردم شریف شهرستانهای تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه ) براي شركت در اجلاس سه روزه ˈآموزش براي همهˈ يونسكو كه با حضور وزراي 50 كشور جهان كه در زمينه آموزش و پرورش به اقدامات مؤثري دست زده اند، به پاريس سفر كرده است،  افزود: جمهوري اسلامي ايران اقدامات بسيار موثري در جهت ترويج و گسترش آموزشهاي فني حرفه اي و كاردانش صورت داده است كه توسعه كمي و كيفي رشته هاي فني و حرفه اي، تجهيز كارگاههاي آموزشي مدارس فني و حرفه اي و كار و دانش و افزايش تعداد دانش آموزان اين نوع آموزش ها از جمله اين اقدامات است.

 جهت مشاهده جزئیات این سفر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

۱۳۹۱ پنج شنبه ۲ آذر ساعت 10:33

نشست تخصصی وزیران برگزیده آموزش و پرورش چند كشور جهان در شهر پاریس

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مركز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، این نشست تخصصی با حضور وزیران برگزیده چند كشور جهان كه دارای موفقیت‌ها و دستاوردهایی در خصوص توسعه آموزش و پرورش هستند برگزار می‌شود و دكتر حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش ایران نیز در آن حضور خواهد یافت.

براساس این گزارش ، اعلامیه آموزش برای همه در سال 1990 میلادی با دربرداشتن 6 هدف در راستای آموزش و تربیت تمام افراد جامعه ، باسوادكردن افراد جامعه ، آموزش دانش‌های مفید در زندگی به امضا رسید و مقرر شد ، وزرای آموزش و پرورش كشورهای عضو یونسكو تا سال 2015 میلادی این اهداف را در كشور خود محقق نمایند.

این گزارش می‌افزاید : این نشست با اهدافی نظیر ؛ توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ، برقراری عدالت آموزشی ، رفع تبعیض‌ در آموزش و .... برگزار می‌شود .

حاجی‌بابایی ، وزیر آموزش و پرورش كشورمان در این همایش به تشریح روند اقدامات ، دستاوردها و قانونگذاری‌های ایران اسلامی در دستیابی به توفیقات آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

این گزارش حاكیست؛ معرفی گزارش پایش جهانی آموزش برای همه و یافته‌های كلیدی، مروری بر یافته‌ها و توصیه‌های مندرج در این گزارش و گزارش‌های منطقه‌ای ، شناسایی موانع موجود ، بررسی برنامه‌های موفق قابل ارائه كشورها به عنوان الگو به سایر كشورها ، بررسی فرآیند اقدام‌های منطقه‌ای و جهانی تا سال 2015 ، تعهدات شفاف و پذیرفتن مسؤولیت برای انجام اقدامات و ارزیابی آن‌ها در آینده و تصویب‌ بیانیه اجلاس ، دستور كار نشست تخصصی امروز می‌باشد .

حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه این نشست دیدارهایی با همتایان خارجی خود خواهد داشت و در ادامه با خانم ایرنه بوكوا مدیركل یونسكو نیز دیدار خواهد كرد.




ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

چهارشنبه 1 آذر 1391

بازدیداستادخسروی به همراه وزیر آموزش و پرورش از مدرسه سعدی شهر پاریس و شرکت در مراسم عزاداری سیدوسالارشهیدان ایرانیان مقیم فرانسه

حمیدرضا حاجی‌بابایی که روز گذشته به همراه چند تن از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سفیر ایران به فرانسه سفر کرده ، امروز از مدرسه «سعدی» شهر پاریس بازدید کرد.

براساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش در این بازدید در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان این مدرسه اظهار کرد: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری حمایت و توجه بیشتر به مدارس خارج از کشور در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است .

وی بر بررسی و حل مشکلات معلمان مدارس خارج از کشور تأکید کرد.

استاد خسروی به همراه وزیر آموزش و پرورش  امشب در مراسم عزاداری سیدوسالارشهیدان ایرانیان مقیم فرانسه حضور می‌یابد.




ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 47
بازدید هفته : 126
بازدید ماه : 126
بازدید کل : 109865
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت