پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 

 

رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان مه ولات تاکید کرد:

 

افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان مهمترین وظیفه همگانی

آمادگی برای اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی

دکتر محمود احمدی نژاد در جمع قشرهای مختلف مردم شهرستان مه ولات با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی برای توسعه کشاورزی افزود: در هر استان شعبه ای از این ستاد به ریاست استاندار تشکیل شد که مصوبات ستاد مرکزی را اجرایی می کند.
رئیس جمهور درباره فعالیت این ستاد ابراز امیدواری کرد با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت از دولت و واگذاری زمین و اعطای تسهیلات از سوی استاندار ، کشاورزی این منطقه توسعه یابد.
وی با اشاره به تولید 15 هزار تن پسته در سال در شهرستان مه ولات افزود: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تولید سالانه 45 هزار تن پسته در این شهرستان باشیم.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) ، ایشان را منشاء انتشار رحمت و مهر الهی دانست و گفت: همه خوبی ها ، نعمتها ، رحمتها ، مهربانی ها ، ارزش ها و کمالات در وجود حضرت زهرا (س) جمع است و همه این صفات ، آن حضرت را به الگوی کامل تجلی کمال خداوند تبدیل کرده است.
وی وجود مطهر حضرت زهرا را شاخص و معیار راه حق از باطل دانست و افزود: مردم مه ولات هم عاشق حضرت زهرا و پیرو راه او و فرزندانش هستند و از قدیم مردم این دیار با اهل بیت عهد بستند و تا به امروز به این عهد وفادار ماندند.

رئيس جمهور در سومين روز از سفر خود به استان خراسان رضوي به شهرستان مه ولات سفر کرد. «دکتر احمدي نژاد» ضمن تبريک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) آن حضرت را تجلي اسماء خداوند و الگوي کامل و تمام براي همه انسان ها در طول تاريخ برشمرد و ايشان را کانون محبت، فداکاري و ايثار دانست.

وي افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) پايه گذار مکتبي است که راهنماي همه بشريت است و دشمني دشمنان براي اين است که وجود حضرت زهرا(س)مبين و نشان دهنده مسير است و هر کجا حضرت زهرا(س) باشد، جبهه حق و هرکس در مقابل ايشان باشد، در جبهه باطل است.

اگر قرار باشد انسانيت را صف بندي کنند، عشق به حضرت زهرا(س) و فرزندان ايشان در سپاه حق قرار مي گيرد و مردم مه ولات عاشق و پيرو وجود نوراني حضرت زهرا(س) هستند.

وي همچنين افزود: کساني که طي صدها سال جنايت و فساد بسيار کردند و قتل ها و غارت ها به راه انداختند و بعد از ۱۴۰۰سال عده اي خود را مالک دين و مالک انحصاري دين پيامبر(ص) معرفي مي کنند وقتي به چهره و رفتار آن ها نگاه مي کنيم، در مي يابيم نه تنها بويي از معنويت نبرده اند بلکه در نقطه مقابل پيامبر(ص) قرار گرفته اند و در برابر ملت ايران که مي خواهد از حقوق خود و حقوق ملت ها صيانت کند، ابراز وجود مي کنند و حتي حاضر نيستند به صهيونيست ها يک اخم کنند. چرا که دل هايشان از محبت حضرت زهرا(س) خالي است و هرکس دلش از محبت حضرت زهرا(س) خالي باشد شقي است.

دکتر احمدي نژاد در ادامه سخنانش با تاکيد بر اين که همه بايد براي ساختن و آباد کردن ايران دست به دست هم دهيم، گفت: يکي از ماموريت هاي مهم دولت گسترش اشتغال براي جوانان ايران زمين و جوانان مه ولات است. دکتر احمدي نژاد افزود: در اين شهرستان همه امکانات براي پيشرفت مانند زمين حاصلخيز، آفتاب درخشان و بالاتر از آن جوانان بااراده و پرکار و تلاش موجود است و بايد دولت و ملت دست به دست هم دهند تا کارها را جلو ببرند.

وي با اشاره به اين که ميزان توليد انار ۳هزارو۱۵۰تن و توليد پسته ۱۵هزار تن در شهرستان است، خطاب به جمعيت گفت: اگر آقاي استاندار زمين و حقابه و تسهيلات بانکي ارزان هم بدهد مي توان اين محصولات را ۱۰برابر کرد.

دکتر احمدي نژاد همچنين گفت: دولت براي گسترش و توسعه کشاورزي ستاد مرکزي تشکيل داده است که چندين تن از وزرا، معاونان ستادي رئيس جمهور و وزرا و کارشناسان عضو آن هستند و در استان ها به رياست استاندار تشکيل شده است و وزراي کشاورزي، نيرو، صنعت، اقتصاد، رئيس جمهور و معاونان برنامه ريزي و بودجه رئيس جمهور همه اختيارات را به استاندار تفويض کرده اند و اگر کسي امکانات براي توسعه کشاورزي مي خواهد با امضاي استاندار تمام کارها انجام مي شود.

رئيس جمهور با اشاره به درخواست هاي مردمي که به صورت پلاکارد در بين جمعيت به چشم مي خورد، در خصوص درخواست دانشجويان پيام نور مبني بر احداث ساختمان براي دانشگاه گفت: يک ساختمان با تجهيزات کامل به آن ها هديه مي کنيم. وي در خصوص تعريض و دو بانده شدن جاده فيض آباد - کاشمر و جاده فيض آباد- عبدل آباد گفت: ظاهرا فيض آباد مرکز عالم است و اين خواسته را هم در جلسه هيئت دولت مطرح مي کنيم و بيمارستان هم که به صورت آزمايشي مشغول به کار است به زودي با حضور وزير بهداشت به بهره برداري خواهد رسيد.

يادآوري مي شود رئيس جمهور درباره تخصيص اعتبارات به بخش کشاورزي براي اشتغال جوانان، تخصيص اعتبار براي احداث ساختمان دانشگاه پيام نور، تخصيص اعتبار براي دوبانده شدن محور فيض آباد به کاشمر و فيض آباد به عبدل آباد، تخصيص اعتبار براي تکميل پروژه آب رساني به شهر فيض آباد ، ايجاد مجتمع فرهنگي هنري شهرستان و ايجاد يک واحد صنعتي در مه ولات قول مساعد داد.

 

گزارش تصویری / سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم مه ولات


 

 




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

استاد شهید مرتضی مطهری

استاد شهيد آيت الله مطهري در 13 بهمن 1298 هجري شمسي در فريمان  واقع در 75 کيلومتري شهر مقدس مشهد در يک خانواده اصيل روحاني چشم به جهان مي گشايد. پس از طي دوران طفوليت به مکتبخانه رفته و به فراگيري دروس ابتدايي مي پردازد. در سن دوازده سالگي به حوزه علميه مشهد عزيمت نموده و به تحصيل مقدمات علوم اسلامي اشتغال مي ورزد. در سال 1316 عليرغم مبارزه شديد رضاخان با روحانيت و عليرغم مخالفت دوستان و نزديکان، براي تکميل تحصيلات خود عازم حوزه علميه قم مي شود در حالي که به تازگي موسس گرانقدر آن آيت الله العظمي حاج شيخ عبدالکريم حائري يزدي ديده از جهان فروبسته و رياست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آيات عظام سيد محمد حجت، سيد صدرالدين صدر و سيد محمد تقي خوانساري به عهد گرفته اند.

استاد شهيد آيت الله مطهري در 13 بهمن 1298 هجري شمسي در فريمان  واقع در 75 کيلومتري شهر مقدس مشهد در يک خانواده اصيل روحاني چشم به جهان مي گشايد. پس از طي دوران طفوليت به مکتبخانه رفته و به فراگيري دروس ابتدايي مي پردازد. در سن دوازده سالگي به حوزه علميه مشهد عزيمت نموده و به تحصيل مقدمات علوم اسلامي اشتغال مي ورزد. در سال 1316 عليرغم مبارزه شديد رضاخان با روحانيت و عليرغم مخالفت دوستان و نزديکان، براي تکميل تحصيلات خود عازم حوزه علميه قم مي شود در حالي که به تازگي موسس گرانقدر آن آيت الله العظمي حاج شيخ عبدالکريم حائري يزدي ديده از جهان فروبسته و رياست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آيات عظام سيد محمد حجت، سيد صدرالدين صدر و سيد محمد تقي خوانساري به عهد گرفته اند.

در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آيت الله العظمي بروجردي (در فقه و اصول) و حضرت امام خميني ( به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سيد محمد حسين طباطبائي (در فلسفه : الهيات شفاي بوعلي و دروس ديگر) بهره مي گيرد. قبل از هجرت آيت الله العظمي بروجردي به قم نيز استاد شهيد گاهي به بروجرد مي رفته و از محضر ايشان استفاده مي کرده است. مولف شهيد مدتي نيز از محضر مرحوم آيت الله حاج ميرزا علي آقا شيرازي در اخلاق و عرفان بهره هاي معنوي فراوان برده است. از اساتيد ديگر استاد مطهري مي توان از مرحوم آيت الله سيد محمد حجت ( در اصول) و مرحوم آيت الله سيد محمد محقق داماد (در فقه) نام برد. وي در مدت اقامت خود در قم علاوه بر تحصيل علم، در امور اجتماعي و سياسي نيز مشارکت داشته و از جمله با فدائيان اسلام در ارتباط بوده است. در سال 1331 در حالي که از مدرسين معروف و از اميدهاي آينده حوزه به شمار مي رود به تهران مهاجرت مي کند. در تهران به تدريس در مدرسه مروي و تأليف و سخنرانيهاي تحقيقي مي پردازد. در سال 1334 اولين جلسه تفسير انجمن اسلامي دانشجويان توسط استاد مطهري تشکيل مي گردد. در همان سال تدريس خود در دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران را آغاز مي کند. در سالهاي 1337 و 1338 که انجمن اسلامي پزشکان تشکيل مي شود .استاد مطهري از سخنرانان اصلي اين انجمن است و در طول سالهاي 1340 تا 1350 سخنران منحصر به فرد اين انجمن مي باشد که بحثهاي مهمي از ايشان به يادگار مانده است.

کنار امام بوده است به طوري که مي توان سازماندهي قيام پانزده خرداد در تهران و هماهنگي آن با رهبري امام را مرهون تلاشهاي او و يارانش دانست. در ساعت 1 بعد از نيمه شب روز چهارشنبه پانزده خرداد 1342 به دنبال يک سخنراني مهيج عليه شخص شاه به وسيله پليس دستگير شده و به زندان موقت شهرباني منتقل مي شود و به همراه تعدادي از روحانيون تهران زندانی مي گردد. پس از 43 روز به دنبال مهاجرت علماي شهرستانها به تهران و فشار مردم، به همراه ساير روحانيون از زندان آزاد مي شود.

پس از تشکيل هيئتهاي موتلفه اسلامي، استاد مطهري از سوي امام خميني همراه چند تن ديگر از شخصيتهاي روحاني عهده دار رهبري اين هيئتها مي گردد. پس از ترور حسنعلي منصور نخست وزير وقت توسط شهيد محمد بخارايي کادر رهبري هيئتهاي موتلفه شناسايي و دستگير مي شود ولي از آنجا که قاضي يي که پرونده اين گروه تحت نظر او بود مدتي در قم نزد استاد تحصيل کرده بود به ايشان پيغام مي فرستد که حق استادي را به جا آوردم و بدين ترتيب استاد شهيد از مهلکه جان سالم بدر مي برد. سنگينتر مي شود. در اين زمان وي به تأليف کتاب در موضوعات مورد نياز جامعه و ايراد سخنراني در دانشگاهها، انجمن اسلامي کردن محتواي نهضت اسلامي پزشکان، مسجد هدايت، مسجد جامع نارمک و غيره ادامه مي دهد. به طور کلي استاد شهيد که به يک نهضت اسلامي معتقد بود نه به هر نهضتي، براي اسلامي کردن محتواي نهضت تلاشهاي ايدئولوژيک بسياري نمود و با اقدام به تأسيس حسينيه ارشاد نمود و با کجرويها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد. در سال 1346 به کمک چند تن از دوستان اقدام به تأسيس حسينيه ارشاد نمود به طوري که مي توان او را بنيانگذار آن موسسه دانست. ولي پس از مدتي به علت تکروي و کارهاي خودسرانه و بدون مشورت يکي از اعضاي هيئت مديره و ممانعت او از اجراي طرحهاي استاد و از جمله ايجاد يک شوراي روحاني که کارهاي علمي و تبليغي حسينيه زير نظر آن شورا باشد سرانجام در سال 1349 عليرغم زحمات زيادي که براي آن موسسه کشيده بود و عليرغم اميد زيادي که به آينده آن بسته بود در حالي که در آن چند سال خون دل زيادي خورده بود از عضويت هيئت مديره آن موسسه استعفا داد و آن را ترک گفت.

در سال 1348 به خاطر صدور اعلاميه اي با امضاي ايشان و حضرت علامه طباطبايي و آِيت الله حاج سيد ابوالفضل مجتهد زنجاني مبني بر جمع اعانه براي کمک به آوارگان فلسطيني و اعلام آن طي يک سخنراني در حسينيه ارشاد دستگير شد و مدت کوتاهي در زندان تک سلولي به سربرد. از سال 1349 تا 1351 برنامه هاي تبليغي مسجدالجواد را زير نظر داشت و غالباً خود سخنران اصلي بود تا اينکه آن مسجد و به دنبال آن حسينيه ارشاد تعطيل گرديد و بار ديگر استاد مطهري دستگير و مدتي در بازداشت قرار گرفت. پس از آن استاد شهيد سخنرانيهاي خود را در مسجد جاويد و مسجد ارک و غيره ايراد مي کرد. بعد از مدتي مسجد جاويد نيز تعطيل گرديد. در حدود سال 1353 ممنوع المنبر گرديد و اين ممنوعيت تا پيروزي انقلاب اسلامي ادامه داشت.

اما مهمترين خدمات استاد مطهري در طول حيات پر برکتش ارائه ايدئولوژي اصيل اسلامي از طريق درس و سخنراني و تأليف کتاب است. اين امر خصوصاً در سالهاي 1351 تا 1357 به خاطر افزايش تبليغات گروههاي چپ و پديد آمدن گروههاي مسلمان چپ زده و ظهور پديده التقاط به اوج خود مي رسد. گذشته از حضرت امام، استاد مطهري اولين شخصيتي است که به خطر سران سازمان موسوم به « مجاهدين خلق ايران » پي مي برد و ديگران را از همکاري با اين سازمان باز مي دارد و حتي تغيير ايدئولوژي آنها را پيش بيني مي نمايد. در اين سالها استاد شهيد به توصيه حضرت امام مبني بر تدريس در حوزه علمي قم هفته اي دو روز به قم عزيمت نموده و درسهاي مهمي در آن حوزه القا مي نمايد و همزمان در تهران نيز درسهايي در منزل و غيره تدريس مي کند. در سال 1355 به دنبال يک درگيري با يک استاد کمونيست دانشکده الهيات! زودتر از موعد مقرر بازنشسته مي شود. همچنين در اين سالها استاد شهيد با همکاري تني چند از شخصيتهاي روحاني، «جامعه روحانيت مبارز تهران » را بنيان مي گذارد بدان اميد که روحانيت شهرستانها نيز به تدريج چنين سازماني پيدا کند.

گرچه ارتباط استاد مطهري با امام خميني پس از تبعيد ايشان از ايران به وسيله نامه و غيره استمرار داشته است ولي در سال 1355 موفق گرديد مسافرتي به نجف اشرف نموده و ضمن ديدار با امام خميني درباره مسائل مهم نهضت و حوزه هاي علميه با ايشان مشورت نمايد. پس از شهادت آيت الله سيد مصطفي خميني و آغاز دوره جديد نهضت اسلامي، استاد مطهري به طور تمام وقت درخدمت نهضت قرار مي گيرد و در تمام مراحل آن نقشي اساسي ايفا مي نمايد. در دوران اقامت حضرت امام در پاريس، سفري به آن ديار نموده و در مورد مسائل مهم انقلاب با ايشان گفتگو مي کند و در همين سفر امام خميني ايشان را مسؤول تشکيل شوراي انقلاب اسلامي مي نمايد. هنگام بازگشت امام خميني به ايران مسؤوليت کميته استقبال از امام را شخصاً به عهده مي گيرد و تا پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن همواره در کنار رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي و مشاوري دلسوز و مورد اعتماد براي ايشان بود تا اينکه در ساعت بيست و دو و بيست دقيقه سه شنبه يازدهم ارديبهشت ماه سال 1358 در تاريکي شب در حالي که از يکي از جلسات فکري سياسي بيرون آمده بود يا گلوله گروه نادان و جنايتکار فرقان که به مغزش اصابت نمود به شهادت مي رسد و امام و امت اسلام در حالي که اميدها به آن بزرگمرد بسته بودند در ماتمي عظيم فرو مي روند.

سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.




تاریخ: شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

رييس جمهور كشورمان كه در راستاي صدمين سفر هيات دولت در قالب دور چهارم سفرهاي استاني به خراسان رضوي سفر كرده، در دومين روز از سفر به اين استان در جمع مردم شهرستان‌هاي "باخرز"،"خواف" ،"رشتخوار" و "زاوه" حاضر شد.

مشكلات كنوني دنيا حاصل بي‌عقلي است

به گزارش خبرنگار سياسي اعزامي خبرگزاري داشنجويان ايران (ايسنا) ، محمود احمدي‌نژاد در دومين روز سفر چهارم هيات دولت به استان خراسان رضوي، در جمع مردم شهرستان زاوه، زاوه را پايتخت جوانمردي، ايمان و صفا عنوان كرد و گفت: مردم اين ديار در دامان خود اديبان، مجاهدان و انديشمندان بزرگي تربيت كرده‌اند.

وي با خسته‌نباشيد به دستان پربركت كشاورزان، دامداران، و كارمندان، يادآور شد: هنگامي كه قرار شد به اين شهرستان سفر كنيم، در دل حسرت خوردم كه در دور اول سفرهاي استاني حضور در اين شهرستان از دستمان رفت. صدها سال از پرچم توحيد و عظمت ملت ايران دفاع كرده و 33 سال در برابر بي‌ادبي‌ها و فشارهاي قلدرهاي جهاني، ايستاده‌ايد و هنوز خسته نشده‌ايد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به واژه اولي‌الباب اشاره كرد و يكي از ويژگي‌هاي آنان را تعقل عنوان كرد و ادامه داد: آنها نه تنها در برابر حق تسليم مي‌شوند، بلكه زندگي آنها تلاش براي رسيدن به حق و حقيقت است. آنها به دنبال زندگي متعالي هستند و اين امر نيز در سايه پذيرش، شناخت و تبعيت حق صورت مي‌گيرد. خداوند در فطرت انسان‌ها اسماء الهي را به امانت گذاشته و از آنها خواسته كه اين اسماء را در وجودشان شكوفا كنند و كرامت، عظمت و زيبايي انسان بودن را به نمايش درآورند.

رييس قوه مجريه با بيان اين‌كه عقلا از عمر خود درست استفاده مي‌كنند، تصريح كرد: هرجا افتخاري وجود دارد، حاصل يك تعقل درست و كامل است و هرجا پستي و سقوط وجود دارد، اين امر حاصل عدم تعقل است.

احمدي‌نژاد به وضع امروز دنيا اشاره كرد و گفت: اشكال آنهايي كه دائما سروصدا مي‌كنند، در يك جا بمب مي‌اندازند و جايي ديگر را غارت مي‌كنند، بي‌عقلي و كنار گذاشتن عقل است، در غيراين‌صورت انسان عاقل متوجه مي‌شود از همان دستي كه بدهد، از همان دست مي‌گيرد. آنها اگر عقل داشته باشند، مي‌دانند اگر به زور دستان خود را در جيب ملت‌ها بكنند اين پول آنها را نابود مي‌كند.

رييس‌جمهور مشكلات كنوني امروز دنيا را حاصل بي‌عقلي دانست و يادآور شد: آنهايي كه دائما جنايت مي‌كنند، عقل را كنار گذاشته‌اند. صهيونيست‌ها سال‌هاي متمادي است كه فلسطيني‌ها را از خانه‌شان دزديده و به زندان فرستاده‌اند. تمام اين اقدامات، نتيجه بي‌عقلي آنها است. وي اظهار كرد: به خدا پخمه‌ترين آدم‌هاي عالم، صهيونيست‌ها هستند. پخمه‌تر از آنها نيز حاميان آنها بوده كه فكر مي‌كنند به اين اطراف بيايند و به فكر منافع خود باشند و نمي‌دانند كه اين پيمانه روزي پر مي‌شود. (اين اظهارات احمدي‌نژاد شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل را به دنبال داشت)

رييس دولت دهم با افتخار از اين‌كه ملت ايران اهل تعقل هستند، زورگويان عالم را مورد خطاب قرار داد و گفت: آنها خيال مي‌كنند هنگامي كه مي‌گوييم به راه خدا برگرديد، به دنبال سياسي هستيم و نمي‌دانند كه اگر به راه خدا بيايند، از ديگران چيزي كم نمي‌شود. به راه خدا بياييد كه به نفع شما است.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: دشمنان مي نشينند و دائما نقشه مي‌كشند و به دنبال ضربه زدن به ملت ما هستند، اما بدانيد كه ملت ايران دست شما را خوانده و براي نقشه‌هاي شما، هيچ ارزشي قائل نيستند.

رييس‌جمهور ادامه داد: خداوند در جاي جاي ايران نعمت‌هاي فراواني قرار داده است. ما يك خانواده بزرگ هستيم و بايد دست به دست هم داده و ايران را مانند يك نقاشي زيبا و كامل جلوي چشم جهانيان قرار دهيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به خدمات عمراني در اين شهرستان، قول احداث يك بيمارستان و سالن‌هاي ورزشي براي دختران و پسران را به اهالي اين سرزمين داد.

وي با اشاره به كمبودهاي آب در اين منطقه تاكيد كرد: اگر لازم باشد، از درياي مازندران براي شما آب مي‌آوريم.

وي در پاسخ به مطالبه مردم براي ايجاد مصلا در شهرستان زاوه گفت: اعتبارات خوبي براي ايجاد مصلا مي‌دهيم، اما به دليل اينكه به مركز داده مي‌شود، تا به اينجا برسد، حكايت گلوله برفي را تداعي مي‌كند.

همچنين رييس‌جمهور درباره درخواست مردم براي ايجاد مراكز دانشگاهي با طرح اين سوال كه چطور است دانشگاه تهران را به اينجا بياوريم، گفت: ظاهرا دانشگاه پيام نور وجود دارد، اما بدون ساختمان است كه ساختمان دانشگاه پيام نور را به شما هديه مي‌دهم.

براساس اين گزارش، محمود احمدي‌نژاد پس از سخنراني در جمع اهالي شهرستان زاوه عازم شهرستان تربت‌حيدريه شد.

 

گزارش تصویری از سفر ریاست محترم جمهوری به شهرستان زاوه

مورخه 1391/02/22 ساعت 2:30 ریاست محترم جمهوری قدم در خاک شهرستان زاوه سرزمین طلای سرخ نهادند و در جمع پرشور این مردم همیشه قهرمان در محل استادیوم ورزشی شهدای زاوه سخنرانی نمودند.

 

 

استاد خسروی در کنار دکتر احمدی نژاد (دولت آباد زاوه)

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ: شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

تربت حیدریه، خراسان رضوی- رییس جمهوری اسلامی ایران به حاكمان استكباری توصیه كرد كه دست از قلدری ها و خودخواهی ها بردارند و به راه ملت ها بازگردند.

1391/02/22 - 11:58

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' عصر جمعه در ادامه دومین روز از چهارمین دور سفر استانی به خراسان رضوی در اجتماع با شكوه مردم تربت حیدریه در ورزشگاه تختی این شهرستان حضور یافت.

وی در سخنانی اظهارداشت: اگر قدرت های استكباری حق را نپذیرند و خود را اصلاح نكنند باید بدانند ملت ها امروز به دنبال توحید و عدالت هستند و به زودی دست قدرت خدا از آستین ملت ها بیرون خواهد آمد و شما را از اریكه قدرت به زیر خواهد كشید.

وی با طرح این سوال كه چرا قدرت های غربی با ملت ایران با بی ادبی و قلدری صحبت می كنند و به ایرانیان توهین می كنند، یادآور شد: این ملت بزرگ زمانی كه شما یكدیگر را می كشتید و طهارت و پاكی را نمی شناختید، صاحب فرهنگ و تمدن بود. ملت ایران پایه گذار فرهنگ و تمدن عالم است.

رییس جمهوری، برخی حاكمان غربی را به حاكمان تازه به دوران رسیده توصیف كرد و گفت: اگر روزی لازم باشد فیتیله شما پایین كشیده شود و ادب شوید، همین جوانان تربت حیدریه برای ادب كردن شما كافی خواهند بود.

احمدی نژاد یادآور شد: تاریخ نشان داده است كه ملت ایران همواره در طول تاریخ دشمنان خود را به زیر كشیده است یا آنها را در خود هضم كرده است.

وی تصریح كرد: بدخواهان ایران می دانند كه اگر ملت ایران در حركت به سمت قله ها از مرزهای صنعت، علم و فناوری عبور كنند دیگر هیچ كس جلودار این ملت نخواهد بود.

رییس دولت دهم با بیان این كه همه مشكلات بشریت در طول تاریخ به خاطر تن ندادن برخی حاكمان به توحید، عدالت و روی گردانی از محبت بوده است، افزود: در این جا از زبان ملت ایران به قلدرهایی كه امروز به تبعیت از شیطان ایستاده اند و با فشار، توهین، سلاح، زورگویی و غارتگری می خواهند مانع از استقرار عدالت در جهان شوند، می گویم شما كه بر مراكز ثروت و قدرت جهان به ناحق و غاصبانه مسلط شده اید و برای رسیدن به اهداف شیطانی خود دست به هر كاری می زنید، بهتر است راه خود را اصلاح كنید و تسلیم حق شوید.

احمدی نژاد خطاب به حاكمان ناعادل برخی كشورها همچنین اظهار داشت: شما در سراشیبی سقوط هستید و راه به جایی نخواهید برد. خیال نكنید با تجاوز، زورگویی و چپاول ثروت ملت ها به عزت و سعادت می رسید. بدانید حاكمیت تولید، عدالت و مهرورزی به نفع شما و به نفع همه است و می تواند شما را به سعادت واقعی برساند.

وی در بخش دیگری از سخنانش توحید، عدالت، محبت و مهرورزی را از مهم ترین عوامل شكل گیری یك جامعه بشری به معنای واقعی آن و جامعه ای مملو از صلح، دوستی و آرامش دانست.

رییس قوه مجریه گفت: اعتقاد به توحید نخستین لازمه شكل گیری یك جامعه همراه صلح و آرامش است.

احمدی نژاد، عدالت را یكی دیگر از لازمه های پایه گذاری جامعه ای مطلوب و دور از كینه توزی و دشمنی عنوان كرد و یادآور شد: اگر در جامعه ای بی عدالتی و ظلم جاری باشد جایی برای شكوفایی، رشد و كمال انسان باقی نمی ماند.

وی همچین محبت و مهرورزی را به عنوان یكی دیگر از لازمه های شكل گیری یك جامعه انسانی به معنای حقیقی آن توصیف كرد و گفت: حقیقت و جوهره اصلی انسان در سایه محبت چشیدن و محبت چشاندن شكوفا می شود و اگر روابط بین انسان ها در جامعه ای براساس محبت برقرار نشود، آن جامعه هرگز روی عزت و سعادت را نخواهد دید.

رییس جمهوری با طرح این سوال كه چه زمان هم توحید، هم عدالت و هم محبت بر جامعه انسانی حاكم می شود؟ اظهار داشت: با ظهور انسان كامل امام عصر (عج) جامعه بشری مملو از توحید، عدالت، محبت و مهرورزی در جهان شكل می گیرد.

احمدی نژاد امروز در جریان دومین روز از چهارمین سفر استانی به خراسان رضوی علاوه بر شهرستان تربت حیدریه به شهرستان های باخرز، رشتخوار، خواف، زاوه نیز سفر كرد و با مردم این شهرستان ها از نزدیك دیدار كرد.

تصاویر :

 

 

 

 




تاریخ: شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

آمار بقاع،اماکن متبرکه ومساجد شهرستان تربت حیدریه زاوه مه ولات

ردیف نام مکان مذهبی   تربت حیدریه بخش مرکزی بخش زاوه     بخش بایگ    بخش کدکن

بخش محولات 

بخش رخ       جمع 
1 مسجد 141 190 254 70 150 128 115 1048  
2 حسینیه 14 38 23 6 13 12 12 118
3 بقعه 3 9 20 7 13 5 10 67
4 جمع               158      237     297 83 176 145 137 1097  

 




تاریخ: سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

جايگاه، نقش و رسالت معلم و مربي از ديدگاه قرآن و روايات

قرآن کريم به عنوان چراغ پر فروغ و سراج وهاج که کاملترين برنامه و قوانين را براي سعادت بشر دارد در آيات نورانيش مکتب تعليم و تربيت اسلامي را به زيبائي هرچه تمام ترسيم نموده است و خداوند را به عنوان اولين معلم بشر معرفي نموده که به پيامبرش در آغاز بعثت فرمود: ( اقراء باسم ربک الذي خلق، خلق الانسان من علق، اقراء و ربک الاکرم الذي علم بالقلم علم الانسان مالم يعلم) (سوره علق) و اينچنين مکتب تعليم و تربيت اسلامي به عنوان مکتبي ممتاز، مستقل و با مباني و اصول مشخص پديدار گرديد که در اين مکتب علم و دانش، معلم و متعلم (شاگرد و مربي) و مدرسه و مکتب خانه از جايگاه بسيار ارزشمند و رفيعي برخوردارند.

......................................................

ثبت بناي آرامگاه قطب الدين حيدر در فهرست آثار تاريخي ايران

مجموعه بناي آرامگاه قطب الدين حيدر به شماره ۱۷۵، در فهرست آثار تاريخي ايران به ثبت رسيده است.

نام تربت حيدريه به اعتبار نام قطب الدين حيدر         (عارف مشهور متوفي بسال ۶۱۸ ه.ق.) بر واژه اصيل و ايراني زاوه در قرن نهم و بعد از آن غلبه يافت.

 قطب الدين حيدر تك فرزند تيمور فرزند ابوبكر فرزند سلطانشاه سالوري از شاهزادگان ازبك و از تبار خاقان ترك بوده است.

 وي مجذوب شيخ ابوالقاسمي كه در زاوه سكنا داشته است شده و به هواي شيخ راهي اين ديار گرديد.

قطب الدين حيدر را مردي صاحب باطن، مجذوب مطلق و اهل رياضت و كرامت توصيف كرده اند.

مورخين عرب فتح آن را در سال ۳۰ هجري توسط عبدا... ابن عامر در زمان خليفه سوم ثبت نموده اند.

 جويني اين شهر را يكي از شهرهاي معمور و آبادان خراسان قديم در زمان ورود مغولان گزارش نموده است.

مردمان زاوه نخستين قربانيان حمله مغولها به ايران بوده اند واين شهر در حمله مغولان در سال ۶۱۷ قمري مانند ساير شهرهاي اين سامان، ويران گشته است.

 اين شهر پس از حمله مغولها، صحنه ناملايمات سياسي و هجوم اقوام بيگانه بوده است مقاومت دليرانه مردم اين خطّه در برابر هجوم بيگانه (از حمله ازبكها در اوايل قرن نهم هجري تا يورش نيروهاي روس و انگليس و آلمان در جنگ دوم جهاني) در جاي جاي كتب تاريخي مشهود است.

 

مقبره قطب الدين حيدر مشتمل بر ايواني مرتفع, ورودي و محوطه زير گنبد است اين مزار كه در اصل از بناهاي دوره تيموري است با گنبد دو جداره استقرار بر طاق نماهاي شانزده گانه ايجاد شده است.

در دوره صفويه در زمان شاه عباسي در سال ۱۰۲۳ هجري به همت خواجه سلطان محمود تربتي حاكم تربت با مصالح سنگ و گچ و بسيار مستحكم مرمت و بازسازي شده است.

پوشش زيرين سقف در فضاي داخلي مزين به تقوشي هندسي بسيار ممتاز دارد به خط كوفي لا اله الا الله و محمد رسول الله و اسامي تعدادي از عرفا حكاكي گرديده است.

ضريح چوبي شيخ در ميان محوطه زير گنبد قرار گرفته و داراي تاريخ ۹۸۷ هجري قمري استدر امتداد فضاي ورودي نيز محرابي از گچ بريهاي زيبا تعبيه شده است.

در جانب باختري گنبد خانه آرامگاه، مسجدي با يك ايوان آجري بلند به عرض ۱۸ متر و يك قوس تيزه‌دار در وسط قرار داردبر روي جرزهاي پهن ايوان ـ روي هم ـ در پنج طبقه ، پنج طاق نما ايجاد شده است در امتداد جايگاه مستطيل شكل كتيبه بالاي سردر، دو قاب مربع نيز بر بالاي آخرين طاق نما جاسازي شده است.

 در ايوان، كتيبه‌اي سنگي به خط « محمد يوسف الحسيني » وجود دارد. براساس اين كتيبه، مسجد مزبور در سال ۱۰۴۵ هـ.ق. و در زمان شاه عباس اول نيز مرمت شده در اين مجموعه، حوض‌خانه زيبايي قرار دارد كه به شدت لطمه ديده است.

صحن كوچك مجموعه داراي چند حجره دو طبقه است تاريخ بناي مجموعه به ويژه گنبدخانه آن را دست كم بايد به قرن نهم هجري عقب برد

در قسمت دیگر این مجموعه کاروانسرایی است متعلق به دوره قاجار که هر دوی بناهای ذکر شده (مسجد و کاروانسرا) سالها بعد از ساخت مزار قطب الدين حيدر ساخته شده و دلیل این توسعه میدانی مبارک، خیل عظیم زائران ومشتاقان این عارف بوده است

در حال حاضر هم اداره میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه با استقرار خود در این مکان، از آن به عنوان ساختمان اداری بهره می گیرد و با انجام یک سری اقدامات امنیتی، کاروانسرای موجود را به موزه ای کوچک برای گردآوری گنجینه های فرهنگی، تاریخی و باستانی تبدیل کرده است.

بنایی معمارانه با تخیل مینیاتوری تیموریان، دقت و ظرافت و بلند پروازی هنر مرمت صفویه ودر نهایت  مورد توجه حاکمان قاجار در حفظ، احیا وتوسعه این مکان ورود و گردش در این مجموعه به هم پیوسته بسیار ساده، جذاب و تنوع آور است.




تاریخ: دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 109787
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت