پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

استادخسروي : اميرالمومنين در خطبه 182 نهج البلاغه ياران ولي را اينگونه معرفي مي‌كند «كجايند برادران ولايت كه در مسير حق رفتند و با حق درگذشتند؟ كجاست عمار؟ كجاست پسر تيهان؟ كجاست ذوالشهادتين...
در حالي كه حضرت گريه مي‌كردند فرمودند: اينها كساني بودند كه قرآن را قرائت و به آن حكم كردند و با تدبر در فرائض آنها را اقامه كردند و سنت اسلام را زنده كردند بدعت را ميراندند و دعوت به جهاد را اجابت كردند و از همه مهمتر به رهبرشان اعتماد كردند و تبعيت نمودند.
مجلس انقلابي و ولايت مدار بايد هوشمندانه عمل كند و نقش تاريخي خود را به عنوان پاسدار قانون و چشم بيدار نظام و مردم به عنوان خواص اهل حق منطبق بر تكليف، شفاف و روشن عمل نمايد.
اكنون سئوال ازنمايندگان عزيز و شريف مجلس شوراي اسلامي كه عصاره هاي فضائل ملت هستند اين است.
آيا در جهت مطالبات و منويات رهبري عزيز و فرزانه انقلاب و مردم بزرگوار حركت تمام عيار داريم؟
چشم نظارتي كشور شايسته است بيش از همه براي ارتقاء و كارآمدي بر عملكرد خود مجلس نظارت عميق داشته باشد.
آيا قانون نظارت بر نمايندگان كه مطالبات نظام و ولايت است به موقع و مؤثر تدوين گرديد؟
آيا در عرصه جهاد فرهنگي و شرايطي كه تهاجم، شبيخون و ناتوي فرهنگي دشمنان فرهنگ و ارزشهاي معنوي را هدف قرار داده‌اند كميسيون فرهنگي و اجتماعي در مجلس شوراي اسلامي بايد مظلوم واقع شود و تعداد داوطلبين كميسيون بودجه چند برابر كميسيون فرهنگي ‌باشد؟
در اهميت و توجه و عنايت نمايندگان محترم به فرهنگ نقطه همين جمله رهبري معظم انقلاب را يادآور مي‌شود. از جمله خواسته‌هاي من از دولت توجه به مقوله فرهنگ كه مقوله بسيار مهمي است مي‌باشد، اگر شما ملت و عناصر فرهنگي بيدار نباشيد خداي ناخواسته صداي فروريختن ارزشهاي معنوي و زيركانه دشمن هنگامي در مي‌آيد كه ديگر قابل علاج نيست.
مجلس شوراي اسلامي جايگاه خدمت مجاهدان و شهيداني مثل شهيد مدرس‌ها و شهيد چمران است.
همه ما بايد بدانيم در محضر خداوند متعال و حضور امام عصر(عج) و شهداي عزيز در يك امتحان بزرگ الهي هستيم.
يك جهان حادثه در پشت نگاه من و توست
لحظه ها گر نخروشند گناه من و توست
ننشينيم و به ديوار سكون تكيه دهيم
در و ديوار در آينده گواه من وتوست




تاریخ: چهار شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

خبرگزاری فارس: تقدیر مجلس از "جلوه‌های خودباوری" کمیته امداد

رئیس مجلس از 15 نفر از جلوه‌های خودباوری کمیته امداد امام خمینی (ره) در صحن علنی پارلمان تقدیر کرد. به گزارش فارس، در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) از جلوه‌های خود باوری کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس نه با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای، تقدیر شد.

بقیه مطالب در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

صدای پای تحول در مزار حشمت آباد شهرستان زاوه

کمک های نقدی و واگذاری زمین توسط خیرین در حدود چهارصد میلیون تومان به امام زاده سلطان حسین موسی بن جعفر (ع)

روز گذشته 26 مرداد 91 ، در دیدار خیرین شهرستان زاوه بویژه روستاهای صفی آباد، مرغزار و حشمت آباد با نماینده مردم شریف تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات روند توسعه مزار  حشمت حمت آباد بررسی شد. در این مراسم خیرین محترم جهت بهسازی و مدیریت فضای زیارتی با واگذاری زمین های اطراف امام زاده و کمک های نقدی،  که حدود چهارصد میلیون تومان بود گام موثری در جهت آبادانی و توسعه این منطقه زیارتی برداشتند. در این مراسم مسئولین ادارات و نهاد های دولتی و نیز فرماندار دولت آباد حضور داشتند.

به اطلاع میرساند مزار حشمت آباد واقع در شهرستان زاوه در مسیر عبور شهرستان های تایباد ، تربت جام ، باخرز ، تربت حیدریه و زاوه می باشد و هر روزه خیل مسافران و ارادت مندان به این ذریّه علوی به آستان مقدس  حضرتش مشرف می شوند که اجرای طرح توسعه امام زاده به عنوان مرکز زیارتی رفاهی و فرهنگی می تواند برکات زیادی برای زائران میان راهی و مجاوران آن بقعه ی مبارکه داشته باشد.

 

پروژه های در حال ساخت و تکمیل شامل :  حصار کشی اطراف امام زاده   ، ساخت مهمانسرا ، آشپزخانه ، سرویس های بهداشتی ، حمام ، ساختمان فرهنگی ، فضاهای سبز و درختکاری ، پارکینک ، لوله کشی آب بهداشتی ، گاز ، قربانگاه ، روشنایی تمامی اطراف امام زاده  می باشد.




تاریخ: چهار شنبه 14 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی به خاطر نابرابری با سایر نهادها و از جهت آسیب‌زایی که از این کار ناشی می‌شود با عدالت اجتماعی سازگاری ندارد.

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: مجلس آمادگی دارد مسائل و مواردی از قبیل این بی‌عدالتی در حقوق و مزایای کارکنان را که بهزیستی برای بهسازی خدمات و ایجاد تحول کیفی، در زمینه تغییر قوانین موجود یا تصویب قوانین جدید نیاز دارد مورد بررسی قرار دهد.

ابوالقاسم خسروی که در همایش مدیران بهزیستی خراسان رضوی در تربت حیدریه سخن می‌گفت با اشاره به مدیریت فعلی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: مدیریت موفق مدیر کل بهزیستی و دیگر مدیران زن در کشور ما به دنیا نشان می‌دهد که بر خلاف تبلیغات غربی‌ها در خصوص عدم رعایت حقوق زنان، در مکتب اهل بیت، خواهران در کنار برادران نقش مؤثری در جامعه و خدمت به رشد و توسعه کشور ایفا می‌کنند.

 

 

بقیه مطالب در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 15 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان زاوه با حضور معاونت محترم وزیر و مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی

روز گذشته  جلسه شورای اداری شهرستان زاوه با حضور استاد خسروی و معاون وزیر راه و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی  مهندس قاسمی و جناب آقای دهنوی مسئول بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی و جمعی از مسئولین شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه مصوبات رئیس جمهور در سفر به شهرستان زاوه مورد پیگیری قرار گرفت :

دوبانده شدن  جاده تربت حیدریه – زاوه

 آسفالت لاین دوم شهرستان زاوه

احداث پل هوایی عابر پیاده در  ورودی مرکز شهرستان زاوه ( پل هوایی با پله برقی )

تکمیل چهار ساختمان اداری تا پایان سال 1391

پیگیری و آسفالت کنارگذر روستای کاریزک ناگهانی

کمک به باز سازی مزار شهدای شهر دولت آباد




تاریخ: دو شنبه 15 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی




تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1391برچسب:علت گرانی ها,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

نامه های مردمی پیگیری شده توسط دفاتر استاد خسروی در شهرستانهای  تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه

تا تاریخ : 1391/05/12

دفتر تربت حیدریه :  630 عدد

دفتر زاوه : 425 عدد

دفتر مه ولات :

دفتر تهران : 189عدد

 نامه های پیگیری شده در وزارتخانه ها : 60 عدد

 

 




تاریخ: چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
اجتماعی - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
 
رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس خبر داد:

اتخاذ راه‌کارهایی برای جلوگیری از حذف ارز دانشجویی

علیرضا منادی سفیدان بررسی وضعیت دانشجویان ایرانی خارج از کشور و حل مشکلات آنها را یکی از اولویت‌های این فراکسیون دانست و گفت: به منظور رفع دغدغه‌ها و نگرانی این دانشجویان، اولین جلسه فراکسیون دانشگاهیان به بررسی احتمال حذف ارز دانشجویی و اتخاذ راه‌کارهایی برای جلوگیری از آن اختصاص خواهد داشت.

بقیه مطالب در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
کمیسیون - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱
 
در نشست امروز عصر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام شد:

موافقت برای حل و فصل مشکلات فرهنگیان تربیت معلم

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ در تشریح نشست امروز کمیسیون٬ گفت: در این نشست اعضای کمیسیون و حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش به بیان موضوعات خود پیرامون معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پرداختند که در آخر موضوع حل و فصل مشکلات فرهنگیان تربیت معلم مورد موافقت هر دو گروه قرار گرفت.

بقیه مطالب در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 10 مرداد 1391برچسب:آموزش و پرورش,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

بزرگترین پروژه آبرسانی به تربت حیدریه موردبازدید مدیرعامل شرکت آبفا و استاد خسروی نماینده مردم شریف تربت حیدریه مه ولات و زاوه قرارگرفت

ابوالقاسم خسروی نماینده منتخب مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی ومهندس محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی به همراه معاونین مهندسی وتوسعه وبهره برداری ازبزرگترین پروژه آبرسانی به تربت حیدریه بازدیدنمودند.

 

بقیه مطالب در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

خسروی مطرح کرد:                     

بررسی شهریه‌های‌ دانشگاهی در کمیسیون آموزش مجلس

( 12 تیر 1391 )

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی اعمال افزایش ۱۵ درصدی شهریه‌های دانشگاهی و ساماندهی این شهریه‌ها توسط وزارت علوم در این کمیسیون خبر داد.
 

 

بقیه مطالب در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

دیدار مجمع نمایندگان خراسان رضوی با آیت ا... علم الهدی امام جمعه محترم مشهد.

آیت‌الله‌علم الهدی به انتظار خود از مجلس در زمینه ورود به عرصه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از ناهنجاری‌های فرهنگی اشاره کردند و متذکر شدند این نابهنجاری‌ها در جامعه در حال گسترش روزافزون است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: انتظار آیت‌الله علم‌الهدی از مجلس، اهتمام ویژه و توجه به مساله حجاب و عفاف و ضرورت اجرایی شدن طرح توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر است و ایشان همواره دغدغه و نگرانی خود را از فقدان سازوکار لازم برای برخورد قانونی با هنجارشکنان اعلام می‌کنند و خواستار خروج مجلس و دولت از حالت بی‌تفاوتی نسبت به مخدوش شدن ارزش‌های اسلامی و توجه ویژه به مسائل فرهنگی دینی هستند.

(عکس از سعید گلی)

وی ادامه داد: امام جمعه مشهد بر ضرورت استفاده بهینه از اعتبارات فرهنگی استانی تاکید کردند و خواستار آن شدند که در بودجه‌ای که تحت عنوان اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند، از علما، روحانیون و ائمه جمعه در جهت مصرف بهینه آن نظرخواهی شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی خاطر نشان ساخت: آیت‌الله علم‌الهدی معتقدند برای تعیین اولویت‌های فرهنگی در هر شهرستان، ائمه جمعه می‌توانند مشاورین امینی باشند و گلایه‌مند بودند که در سال گذشته این اتفاق نیفتاده است.




تاریخ: سه شنبه 4 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

نمايندگان استان‌هاي خراسان در حرم مطهر حضرت رضا(ع) با آيت الله واعظ طبسي، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي ديدار و گفت و گو كردند.

خبرگزاری فارس: پیروی از رهبری و تقویت وحدت ملی، تکیه‌گاهی مطمئن برای رفع مشکلات است

 ( 29تیر 1391 )
 
آیت‌الله واعظ طبسی در دیدار نمایندگان استان خراسان رضوی در مج
لس:
 
پیروی از رهبری و تقویت وحدت ملی، تکیه‌گاهی مطمئن برای رفع مشکلات است...

بقیه مطالب در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
 
۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
 

نمایندگان امشب افطار را میهمان رهبر معظم انقلاب هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان نظام امشب افطار را میهمان رهبر معظم انقلاب هستند.

سیدشریف حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نمایندگان امشب مراسم افطار را در حضور رهبر معظم انقلاب خواهند بود، گفت: مراسم امشب از ساعت ۱۸ آغاز و تا بعد از افطار به طول خواهد انجامید.

در مراسم افطار امشب علاوه بر نمایندگان مجلس، دیگر مسئولان نظام اعم از مسئولان دولتی، استانداران، مسئولان لشکری و کشوری نیز حضور خواهند داشت.

 




تاریخ: سه شنبه 6 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

انتقاد نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس از پروژه هاي ناتمام شهرستان

نماينده مردم تربت حيدريه، زاوه و مه ولات در مجلس از ساخت سينما و تكميل پروژه دروازه قرآن در ورودي اين شهر از سمت مشهد، به عنوان مطالبات مردم تربت حيدريه در حوزه فرهنگ و هنر ياد كرد و افزود: متأسفانه تا كنون در اجراي اين پروژه ها موفقيتي به چشم نمي خورد. ابوالقاسم خسروي همچنين خواستار واگذاري زايرسراي روبه روي پادگان قدس كه به علت كم توجهي در حال تخريب است، به آستان قدس شد تا با صرف هزينه و مديريت موثر، از آن استفاده بهينه اي شود.




تاریخ: سه شنبه 7 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

هشتم مرداد؛ رئیس جمهور میزبان نمایندگان ملت

نمایندگان ملت یکشنبه هشتم مردادماه افطار را مهمان رئیس جمهور و اعضای کابینه دهم هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت:  مراسم افطاری رئیس جمهور یکشنبه هشتم مردادماه ساعت ۱۹ در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

قرار است در این مراسم درباره تعامل هر چه بیشتر بین دولت و مجلس پیرامون حل مشکلات اقتصادی کشور نیز بحث شود.




تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

 
۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
 
کوچکی‌نژاد‌:

اخراج نیروهای شرکتی خلاف سند بنیادین است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اعلام اینکه هفته آینده مشکل مربیان و معلمان حق‌التدریسی بررسی می‌شود٬ گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد ۵ ماده‌ای کمیته آموزش و پرورش مورد تأیید مجلس و وزارت آموزش و پرورش است٬ احتمال می‌رود هفته آینده مشکل استخدام این پرسنل حل شود.

جبار کوچکی‌نژاد‌ارم‌ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با اشاره به جلسات برگزار شده حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش با کمیته آموزش و پرورش مجلس در چند روز اخیر٬ تصریح کرد: متأسفانه مسئولان این وزارتخانه تاکنون نتوانسته‌اند پاسخ‌های قانونی و قانع‌کننده‌ای را درباره طرح‌ها انجام شده به مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه بسیاری از طرح‌ها با سند بنیادین آموزش و پرورش تطبیق ندارند٬ گفت: این موضوع نگرانی‌هایی بسیاری را برای نمایندگان درباره طرح‌های وزیر آموزش و پرورش به‌وجود آورده است.

وی با انتقاد از اخراج بخش زیادی از نیروهای پیش‌دبستانی و حق‌التدریسی از سوی وزارت آموزش و پرورش٬ افزود: به‌طور حتم این اقدام  خلاف سند بنیادین آموزش و پرورش است٬ بر اساس ماده ۱۰ این سند٬ از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه در حیطه حاکمیت است و هیچ سازمانی حق حذف و یا تغییر آن را ندارد.

کوچکی‌نژاد از تدوین پیشنهاد ۵ ماده‌ای برای حل مشکل معلمان و مربیان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی از سوی کمیته آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این پیشنهاد هم‌اکنون به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کمیسیون از روز (یکشنبه ۸ مرداد) به حوزه آموزش و پرورش و حل مشکلات نیروی‌های حق‌التدریسی ورود می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اعلام اینکه هفته آینده مشکل مربیان و معلمان حق‌التدریسی بررسی می‌شود٬ یاد‌آور شد: با توجه به اینکه پیشنهاد ۵ ماده‌ای کمیته آموزش و پرورش مورد تأیید مجلس و وزارت آموزش و پرورش است؛ احتمال می‌رود هفته آینده مشکل استخدام این پرسنل حل شود./

 
 ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
 
در نشست امروز عصر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

رئیس جهاد کشاورزی و رئیس دانشگاه پیام نور گزارش دادند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره به دستور کار نشست امروز عصر کمیسیون٬ گفت: در جلسه امروز عصرکمیسیون٬ محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی و حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام نور گزارشی را درباره عملکرد سازمان‌هایشان ارائه کردند.

جبار کوچک‌نژاد‌ارم‌ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره دستور کار نشست امروز عصر(سه‌شنبه ۳ مرداد) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ توضیح داد: محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی در نشست امروز عصر کمیسیون حضور یافت و گزارشی را درباره عملکرد سازمان متبوعش و طرح‌ها٬ نوآوری‌ها و  پژوهش‌ها اجرا شده در نقاط کشور ارائه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به سؤالات مطرح شده از رئیس جهاد دانشگاهی  از سوی نمایندگان درباره موازی‌کاری سازمان‌ها در انجام طرح‌های پژوهشی٬ گفت: مقرر شد که این موضوع در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گیرد تا با برنامه‌ریزی موازی کاری بین سازمان‌ها خاتمه یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از حضور حسن زیاری در ساعات آخر نشست کمیسیون خبر داد و افزود: رئیس دانشگاه پیام نور هم گزارشی را درباره عملکرد سازمان خود به نمایندگان ارائه کرد./

 

 
 
  ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
 
در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت گرفت:

بررسی وضعیت آموزشیاران٬ مربیان و نیروهای حق‌التدریسی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره دستور کار نشست امروز کمیسیون٬ گفت: در این نشست پیرامون بررسی وضعیت نیروهای فارغ تحصیلان تربیت معلم٬ نیروهای پیش دبستانی٬ آموزشیاران نهضت‌سوادآموزی و حق التدریسی‌ها بحث شد.

محمود نگهبان‌سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره دستور کار امروز صبح( سه‌شنبه ۳ مرداد) نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ توضیح داد: سادات‌نژاد و قربانی به‌عنوان دو نفر ازاعضای وزارت علوم و تحقیقات برای بررسی طرح‌های عودت شده از شورای نگهبان در نشست کمیسیون حاضر شدند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: حمایت و تقویت پارک علمی و فناوری کشوراز دیگر دستور کارهای کمیسیون به‌شمار می‌آید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه موضوعات پیرامون آموزش و پرورش با حضور دو تن از معاونان وزیر در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت٬ افزود: در این نشست پیرامون بررسی وضعیت نیروهای فارغ تحصیلان تربیت معلم٬ نیروهای پیش دبستانی٬ آموزشیاران نهضت‌سوادآموزی و حق التدریسی‌ها بحث شد.

لازم به ذکر است که بخش دوم نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات ظهر ساعت ۲ برگزار می‌شود./

 
 ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات انجام شد:

گزارش سلطان‌‌خواه از عملکرد معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات٬ گفت: سلطان‌‌خواه ‌به‌عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گزارشی را از عملکرد سازمان متبوعش به اطلاع این کمیسیون رساند.

عباس مقتدایی‌خوراسگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره دستورکار نشست امروز( یکشنبه یکم مرداد) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ توضیح داد:  نسرین سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست امروز حضور پیدا کرد و با تشریح عملکرد بخش‌های مختلف معاونت خود٬ ابهامات و سؤالات اعضای کمیسیون را برطرف کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: سلطان‌خواه در ابتدای این جلسه ضمن معرفی ساختاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توضیحی درباره حیطه فعالیت این معاونت داد و تأکید کرد که ارتباط دانشگاه با صنعت باید به ارتباط دانش به صنعت تبدیل شود.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در بخشی دیگر از گزارش خود بر فعالیت بیش از۶۰ کانون دانش و صنعت اشاره کرد و گفت که ایران در عرصه مختلف نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی دستاوردهای زیادی را کسب کرده است.

این نماینده مجلس نهم٬ با اعلام اینکه سلطانی‌خواه خواستار افزایش تعامل حداکثری بین دو نهاد اجرایی و قانون‌گذاری برای همکاری در تمام زمینه‌ها شد٬ گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همچنین تقاضا کرد که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گستره جامعه علم و فناوری را خیلی فراتر از دانشگاه‌ها و مراکز علمی ببیند و خواستار تصویب قوانین مورد نیاز معاونت علمی و فناوری شد.

مقتدایی‌خوراسگانی درباره انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای معرفی اعضا به شوراهای مورد نظر٬ توضیح داد: در این نشست علیرضا منظری‌توکلی به‌عنوان ناظر در شورای آموزش و پرورش استثنائی٬ سیدمحمدباقر عبادی به‌عنوان ناظر کمیسیون در هیأت مرکزی گزینش آموزش و پرورش و میرقسمت موسوی‌اصل به‌عنوان ناظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره انتخاب دو نفر برای نظارت بر شورای عالی آموزش و پرورش٬ تصریح کرد: براساس آیین‌نامه٬ کمیسیون پنج نفر را به مجلس معرفی می‌کند تا در صحن از میان این افراد٬ دو نفر به‌عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب شوند که این پنج نفر را جبار کوچکی‌نژاد‌ارم‌ساداتی٬ فرهاد بشیری٬ عبدالوحید فیاضی٬ عطاالله سلطانی‌صبور٬ ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی تشکیل می‌دهد./

----------------------------------------------------

 




تاریخ: دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 


طرح تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اصلاح شد  ( هشتم مردادماه )

  به منظور تأمین نظر شورای نگهبان مجلس با الحاق یک تبصره به طرح تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی، بار مالی ناشی از این طرح را رفع کرد.

 

بقیه مطالب در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال توسط

 

گامی دیگر  از نماینده شهرمان


تذکرات کتبی نماینده شهرمان  استاد خسروی به وزیر کشور :

چهارشنبه   7  تیر ماه

تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیئت‌ رئیسه مجلس قرائت شد. ابوالقاسم خسروی، نماینده تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه به وزیر کشور در خصوص:

1)  تسریع در رسیدگی و جبران خسارت سیل و بارش تگرگ در روستاهای شهرستان های  تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه

 2)   تسریع در ارتقای روستاهای ساق ، قلعه آقاحسن ، چخماق ، مرغزار ، صفی آباد ، کاریزک ناگهانی ، نسر ، عبدل آباد ، دوغ آباد و مهنه به شهر

تذکر داد.


تذکر کتبی نماینده شهرمان  استاد خسروی به وزیر جهاد کشاورزی:

در خصوص اقدامات لازم در جهت اشتغال زایی امور کشاورزی در شهرستانهای تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه با توجه به مقام های برتر این شهرستان ها در تولید ابریشم ، پسته و زعفران  تذکر داد.

 




تاریخ: دو شنبه 5 مرداد 1391برچسب:تذکرات استاد خسروی به وزرا,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 109783
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت